×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کمبود ۹۰ کولر آبی در حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در لرستان

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان از کمبود ۹۰ کولر آبی برای تامین سیستم سرمایشی حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری شهرهای کوهدشت، رومشکان، پلدختر و خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، رضا زینی وند مقدم امروز شنبه در شورای آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه ۴۰ هزار و ۹۲۶ نفر رشته از لرستان در کنکور سراسری ۹۸ شرکت می کنند که از این تعداد برگزاری فرآیند آزمون ۲۴ هزار و ۸۲۰ نفر رشته به عهده آموزش و پرورش استان است، اظهار داشت: فرآیند آزمون مابقی داوطلبان توسط دانشگاه لرستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری فرآیند کنکور سراسری در بروجرد به طور کامل توسط دانشگاه نجام می شود، تصریح کرد: ‬در خرم آباد برگزاری کنکور دانش آموزان دختر رشته تجربی با آموزش و پرورش لرستان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: در شهرستان های دیگر استان از جمله کوهدشت، رومشکان، پلدختر، ازنا و… فرآیند برگزاری کنکور در تمام رشته ها توسط آموزش و پرورش لرستان برگزار می شود.

زینی وند مقدم با تاکید بر اینکه در اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم، افزود: در رومشکان و کوهدشت و پلدختر در بحث سیستم سرمایشی سالن‌های برگزاری آزمون با مشکل مواجه هستیم. در کوهدشت ۱۵ حوزه داریم که در ۵ حوزه مشکل داریم و برای هر حوزه ۶ کولر نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در دورود و ازنا و الیگودرز مشکلی نیست، خاطرنشان کرد: در پلدختر در ۲ حوزه مشکل داریم و ۱۲ کولر نیاز است، در رومشکان ۱۰ حوزه داریم که ۴ حوزه مشکل سیستم سرمایشی دارد، در خرم آباد نیز ۴ حوزه دچار مشکل هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با بیان اینکه در مجموع ۹۰ کولر آبی نیاز داریم، تصریح کرد: آنچه تجهیزات داشته‌ایم بسیج کرده و سعی کرده‌ایم سالن‌های مجهز باشند؛ اما برای رفع مشکل سیستم سرمایشی نیاز به کمک داریم.

استاندار لرستان نیز در این رابطه با اشاره به اینکه وزارت علوم و سازمان سنجش باید شرایط برگزاری مطلوب کنکور سراسری را تأمین کند، اظهار داشت: به هر روی اگر به هر دلیلی شرایط مهیا نشد نمی‌توانیم بچه‌ها را رها کنیم. دوستان پیگیری کنند و سهم استان را بگیرند و آمادگی هم ایجاد کنند.

سید موسی خادمی با بیان اینکه یک مقداری از تجهیزات مورد نیاز را ما تأمین می‌کنیم، تصریح کرد: سازمان مدیریت استان کمک کند کولر آبی مورد نیاز خریداری شود، ۴۰ کولر را ما خریداری می‌کنیم و۵۰ کولر دیگر را با رایزنی در سطح ملی تامین اعتبار کنید.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false