×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
کیوان رباطی: دولتمردان و سیاستمداران تراز اول کشور؛ لرستان را در این شرایط بحرانی به حال خود رها نکنید!

بر اساس برخی از شاخص ها از جمله میزان باسوادی، مرگ و میر کودکان، امید به زندگی، آموزش، درآمد سرانه و تولید ناخالص داخلی(GDP) کشورهای جهان از نظر اقتصادی به دو دسته «کشورهای در حال توسعه» و «کشورهای توسعه یافته» تقسیم شده اند. اگر این موضوع را بخواهیم در مقیاس کوچکتر و در سطح کشور خودمان بکار ببریم، می توان گفت به هر دلایلی برخی از استان های کشور توسعه یافته و برخی نیز در حال توسعه یا عقب نگه داشته شده اند.

با این مقدمه کوتاه در خصوص رشد و توسعه کشورها و استانهای مختلف یک کشور، اختصارا به بحث اصلی که عدم توسعه یافتگی برخی استانها از جمله استان لرستان و نحوه اداره امور عمومی این استان در شرایط بحرانی فعلی است، می پردازیم.

همانطوری که می دانید استان لرستان بر اساس برخی شاخص ها که در بالا بیان شد با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی که در بخش کشاورزی، معادن، گردشگری و نیروی کار ماهر، متخصص و تحصیلکرده دارد، متاسفانه یکی از استانهای کمتر توسعه یافته یا به تعبیری محروم و عقب نگه داشته شده است.

نگارنده در این بحث به دنبال علت و چرایی این محرومیت نیست، چون گذشته ها گذشته و دنبال مقصر گشتن بی فایده است. اما در چنین شرایطی استان لرستان را نباید مانند قبل رها نمود و به حال خود وا داشت! چرا که لرستان از هر نظر در حال نابودی و ایجاد مشکل برای کشور است!

به نظر می رسد آستانه تحمل مردم استان لرستان از برخی تبعیض ها، نابرابری ها، بی عدالتی ها و ظلمی که در حق این مردم روا شده است به سر رسیده و دیگر تاب و توان این همه نامهربانی از سوی دولتها را ندارند و باید دولتمردان در مورد این مردم نجیب، چاره اندیشی و تدابیر و سیاست جدیدی بکار گیرند.

در میزان وفاداری این مردم به رهبری و نظام جمهوری اسلامی و دفاع جانانه و متعصبانه از مرز های ایران در دوران مختلف، هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد، پس چرا مردم این خطه از سرزمین ایران باید مورد بی مهری سیاستمداران و دولتمردان قرار بگیرند؟!

چرا به جرم داشتن زمین حاصلخیز و آب فراوان و مستعد بودن این منطقه برای کشاورزی، نه حق آبه استان جهت توسعه کشاورزی تخصیص داده شد و نه صنعتی برای لرستان به ارمغان آورده شد؟! جوانان تحصیلکرده این دیار به علت بی تدبیری و سیاست های غلط توسعه و توازن منطقه ای به کدامین استان مهاجرت نمایند و آواره کدامین شهر صنعتی کشور شوند؟!

آیا وقت آن نرسیده است مسئولین مملکت صدای استغاثه« ای مسلمان کمک» مردم فقیر و بیکار لرستان را بشنوند و در جهت رفع مشکلات عدیده و انبار شده نیم قرن اخیر این مردم بی گناه و بی پناه برآیند؟!

چرا نباید از ظرفیت عظیم منابع انسانی این مرز و بوم در ارکان نظام، وزارتخانه ها و سطوح عالی مدیریت کشور استفاده نگردد؟! مرزداران خوبی برای حفظ نظام نبودند؟! یا میزان وفاداری مردم به ولایت و رهبری کم رنگ بود؟!

لذا از رهبر انقلاب، رییس‌جمهور، رییس مجلس و رییس قوه قضاییه انتظار می رود، در این برهه حساس که استان لرستان در سراشیبی و نزول شاخص ها و آبستن ظهور فاجعه ای عظیم اقتصادی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و زیست محیطی است، مردم این دیار را دریابید، هم به رفع مشکل بیکاری و اقتصاد و معیشت مردم برسید، هم جهت رونق کشاورزی حق آبه لرستان تخصیص داده شود و هم از قوی ترین، باتجربه ترین، کارآمد ترین، پاکدست ترین نیروی انسانی در سطوح مختلف مدیریتی در ارگانها، نهادها و سازمانهای دولتی جهت چرخاندن چرخ بیمار سیستم اداری و سیاسی استان استفاده نمائید، چرا که لرستان دیگر فرصت آزمون وخطا ندارد و از هر نظر در حال نابودی است./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. علی محمد نصیری

    درود به قلم ات استاد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false