×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
۴۰۰۰ تن سیر در لرستان برداشت شد



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: چهار هزار و ۴۵۵ تن سیر از سطح زیر کشت ۳۰۰ هکتار در استان برداشت شد.

جواد صالحیان، مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: سطح زیر کشت سیر در استان لرستان ۳۰۰ هکتار و میانگین تولید چهار هزار و ۴۵۵ تن است البته عملکرد تولید سیر خشک و تر با یکدیگر متفاوت بوده به طوریکه در سیر خشک بین هشت تا ۱۰ تن در هکتار و در سیر تر بین ۱۵ تا ۲۰ تن است.
وی با بیان اینکه برداشت سیر در اردیبهشت و خرداد ماه انجام می‌شود، افزود: کشت سیر در بیشتر شهرستان‌های معتدل و سردسیر استان از جمله الشتر، نورآباد، خرم آباد، ازنا و الیگودرز انجام شده است اما کم آبی و خشکسالی امسال قطعاً بر کشت سیر که جزو محصولات آب‌بر است، تاثیرگذار بوده ولی چون کشت سیر در استان ما بیشتر در پاییز صورت می‌گیرد، از نزولات بارش بی‌بهره نبوده است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: به استان های همجوار صادرات داریم و حتی در سال گذشته برنامه صادرات سیر به کشور اندونزی را داشتیم که به دلیل مشکلات گمرکی و نامه‌نگاری نتوانستیم این کار را به موقع انجام دهیم؛ در اکثر شهرستان‌های استان کارگاه‌های ترشیجات و شوریجات وجود دارد که سیر یکی از اقلام مصرفی آنها است ولی کارخانه مخصوص فرآوری سیر نداریم.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false