×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۵۶ طرح گردشگری لرستان در دست اجرا است


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: ۵۶ طرح گردشگری این استان با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است.

اسکندر فلاحوند روز یکشنبه، معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: تکمیل ۵۶ طرح نیمه تمام در راستای توسعه و رونق زیرساخت های گردشگری لرستان در دستور کار قرار دارد که در صورت اتمام، بخشی از زیرساخت های گردشگرپذیری در استان فراهم می شود.
فلاحوند با بیان اینکه این طرح های نیمه تمام گردشگری استان نیازمند بیش از یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است گفت: این طرح ها حدود ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات دارند که این اعتبار در کارگروه های مربوطه مطرح و درخواست شده است.
وی با اشاره به اینکه تورم و افزایش قیمت، حجم اعتبارات مورد نیاز را افزایش داده است ادامه داد: این کمبود اعتبار در حالی برای طرح های گردشگری استان رخ داده که برآورد اولیه برای تکمیل آنها  با توجه به شرایط اقتصادی موجود چندین برابر شده است.
فلاحوند گفت:امسال  مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: براساس سهم ابلاغی از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور بیش از ۲۷ میلیارد تومان به منظور ایجاد تاسیسات گردشگری و ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل مذکور به بخش صنایع‌دستی لرستان تخصیص یافته است.
وی گفت: اکنون ۱۰۲ هتل، مرکز اقامتی و بوم‌گردی با ظرفیت یکهزار و ۸۵۰ تخت خواب در این استان فعال است، ۵۸ مجتمع بین راهی و سفره خانه سنتی با ظرفیت ۳۶ اتاق و ۱۴۷ تخت و ۶ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۴۲ اتاق و ۳۰۷ کف‌خواب در استان فعالیت می کنند.
بیش از ۸۰ جاذبه طبیعی گردشگری در لرستان وجود دارد.
بر اساس بند(الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه به دولت اجازه داده می‌شود برای مردمی‌شدن اقتصاد، حداکثرسازی مشارکت اقتصادی، بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌های عظیم جمعیت فعال کشور(جوانان، زنان و دانش‌آموختگان دانشگاهی) و برای بهره‌برداری موثر از مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق در پهنه سرزمینی ایران اسلامی(با اولویت مناطق روستایی و عشایری و محروم) برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها به ایجاد اشتغال پایدار و جدید منجر شود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false