×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
دریغ از افتتاح یک پروژه کلان اشتغالزایی دولتی در هفته دولت: کیوان رباطی روزنامه نگار و مدیر مسئول پایگاه خبری پژواک لرستان


معمولا در هفته دولت پروژه هایی که آماده بهره برداری هستند توسط مقامات ملی و محلی افتتاح می گردند.

تا جایی که حافظه یاری می کند نه تنها در لرستان یک پروژه کلانِ اقتصادیِ دولتی که نقش اساسی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم داشته باشد افتتاح نشده است، بلکه شاهد تعطیلی کارخانجات مهمی مانند پارسیلون، یخچال سازی، چرم و پوست و ماشین سازی که در زمان خود و متناسب با جمعیت استان نقش بسزایی در اشتغال جوانان داشتند، نیز می باشیم!

دقیقا معلوم نیست دولت در لرستان دنبال چه می باشد؟! صنعتی شدن؟ توسعه کشاورزی؟ هر دوی آن؟ یا هیچکدام از گزینه های یادشده؟!

اما به نظر می رسد گزینه چهارم یعنی هیچ کدام صحیح تر می باشد. چرا که در این استان مفلوک نه خبری از صنعتی شدن و ساخت کارخانجات متعدد دولتی است و نه خبری از حق آبه، سد سازی و توسعه کشاورزی است!

صحت و تایید ادعای نگارنده را می توان در افتتاح طرح ها و پروژه هایی که در هفته دولتِ سالهای گذشته و سال جاری که توسط مقامات دولتی افتتاح می گردد، دریابید!

تا جایی که از اخبار برخی رسانه ها مطلع شدیم در هفته دولت، فرمانداری ویژه شهرستان الیگودرز و یک رستوران و خانه بهداشت نیز در همان شهر توسط استاندار لرستان و مقامات آن شهرستان افتتاح شد! در پلدختر یک پل روستایی و در خرم آباد یک چمن مصنوعی توسط وزیر آموزش و پرورش و کتابخانه مرکزی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد که بنا به شواهد و قرائن موجود قبلا نیز برخی از این پروژه ها یک بار توسط مقامات وقت افتتاح شده بودند!

از این نوع افتتاحیه ها می توان نتیجه گرفت این دولت و دولتهای قبل و بعد از آن هیچ برنامه ای برای رشد اقتصادی و معیشت مردم لرستان و رفع بیکاری افسارگسیخته آن و همچنین توسعه زیر ساخت ها و امور زیربنایی و عمرانی این استان ندارند و اگر برنامه ای می داشتند در طی این ۴۵ سال می بایست نتایج برنامه ریزی آنان به بهره برداری می رسید و الان موقع افتتاح و ثمر دادن آنان بود.

مردم عزیز، صادقانه باید گفت؛ مطمئن باشید جهت توسعه صنعت، کشاورزی، عمران و آبادی و همچنین رفع معضل بیکاری و اشتغال مردم لرستان، آبی از دولتهای حال و آینده برای این مرز و بوم گرم نخواهد شد و مسئولین ملی و محلی در لرستان همچنان مشغول شعار دادن و کوبیدن بر طبل محرومیت آن خواهند بود، مگر اینکه نگاه مسئولان ارشد کشوری به لرستان تغییر یابد!!!/ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. robati

    آفرین عالی بود ، احسنت

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false