×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
باران رحمت الهی زحمت شهردار را کم کرد: کیوان رباطی روزنامه نگار و مدیر پایگاه خبری پژواک لرستان



خرم آباد با این که غرق در آبِ رودخانه ها و چشمه های فراوان می باشد، شاید به جرات بتوان گفت که یکی از کثیف ترین شهرهای ایران است. اگر مدیران شهری خرم آباد بجای مدیران شهرهای کویری که قطره قطره آب را از طریق قنوات جمع و آن را بدرستی برای شرب، فضای سبز و غیره مدیریت می نمایند، بودند، برای تنظیف و پاکیزه کردن خرم آباد چکار می کردند و چگونه با مشکل و بحران بی آبی یا کم آبی کنار می آمدند؟! « البته ظاهراً وجود آب فراوان و نداشتن آن هیچ تاثیر و تفاوتی برای مدیران شهری جهت تنظیف و زیبا سازی شهر خرم آباد ندارد»

متاسفانه منابع آبی غنی خرم آباد، از سومدیریت مدیران شهری در پشتِ سدهای خوزستان جمع می شود و خوزستان گرم و خشک را به بهشتی سرسبز و قطب کشاورزی ایران تبدیل نموده است. ولی خرم آباد همچنان خشک و کوچه و خیابان های آن سنگ فرش و یک وجب و نیم گرد و خاک بر روی آنان نشسته است و مدیران آن در کنترل این آبها و استفاده از آن برای توسعه و گسترش فضای سبز، نظافت و تمیزی شهر عاجز و ناتوان می باشند!

مشکل کجاست؟ مشکل از مردم است که با انتخاب خود یعنی « اعضای شورای شهر» موجب انتخاب مدیران نا اهل و ضعیف می شوند؟! یا مشکل از سیستم بیمار گونه اداری و سیاسی کشور است که با انتصاب مدیران ضعیف و ناتوان محرومیت مردم را دوچندان نموده است؟!

به نظر می رسد در هر صورت مردم مقصرند که با انتخاب مستقیم و غیر مستقیم خود این شرایط نابسامان را ایجاد کرده اند و خود نیز نمی فهمند که از کجا چوبِ آن را می خوردند !

خدا را شاکریم امروز پنجشنبه ۱۱ آبان با بارش رحمت الهی کوچه و خیابان های شهر خرم آباد شستشو و تمیز شد و گرد و غبار شش ماهه سال از بین رفت و بارش باران زحمت شهردار خرم آباد را کم کرد و تا سالی دیگر و شروع گرما و گرد و خاکی دیگر خدا کریم است!

این که مسئولان شهر دست روی دست بگذارند و منتظر بمانند تا به طرق مختلف خدا برایشان انجام وظیفه کند و مشکلات مردم را بجای آنان حل نمایند، یا به تعبیری منتظر بمانند باران ببارد و کوچه و خیابان ها تمیز و پاکیزه گردد و شهرداری هم هیچ کاری برای تمیزی و تنظیف معابر عمومی نکند، جای بسی تامل و تأسف دارد!

« بارانی شهردار فعلی خرم آباد در زمان سرپرستی، در فصل بارندگی با تانکر خیابان های اصلی شهر را آبپاشی می کرد ولی بعد از بارندگی ها و دریافت حکم شهرداری از وزیر کشور، دریغ از آبپاشی و تنظیف کوچه و خیابان های شهرش»!

چرا مسئولان شهری به وظایف خود آشنا نیستند و اگر هستند چرا در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند؟ چرا اگر در انجام امری ناتوان و این کاره نیستند، مسئولیت می پذیرند؟ چرا اگر لایق آن جایگاه‌ نیستند آن را تصاحب می کنند تا دود ناتوانیشان به چشم مردم بی دفاع برود. چرا؟!

علی ایحال انتظار می رود مردم عزیز در انتخابات آتی پوزه مسئولین و نمایندگان بی درد، بی سواد، نالایق و نااهل را به زمین بمالند و این بار هم برای چندمین بار اشتباه انتخاب نکنند. چرا که آزموده را دوباره آزمودن خطاست./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false