×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لرستان متورم‌ترین و بیکارترین استان ایران



پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از فارس/ با اعلام جدول نرخ موسوم به «فلاکت» که بر اساس نرخ تورم و بیکاری محاسبه می‌شود، استان لرستان متورم‌ترین و بیکارترین استان ایران شناخته شده است و در این شرایط مسوولان استان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند که چرا استانی با این همه ظرفیت خدادادی، روز به روز شرایط اقتصادی بدتری پیدا می‌کند؟!

بالا بودن نرخ بیکاری و تورم، نشان دهده وضعیت بسیار بد اقتصادی در هر منطقه‌ای محسوب می‌شود و لرستان در سالیان اخیر در این زمینه یکی از متورم‌ترین و بیکارترین استان‌های کشور بوده است.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده استان لرستان به واسطه عملکرد ضعیف بسیاری از مدیران و دستگاه‌های اجرایی به عنوان متورم‌ترین و بیکارترین استان کشور معرفی شده است.

در حال حاضر بر اساس نرخ تورم و بیکاری در لرستان ۵۳٫۸ بوده و این در حالی است که اگر شاخص‌های دیگری مانند میانگین درآمد خانوارها، مهاجرت نخبگان و از بین رفتن منابع موجود را در نطر بگیریم عمق شرایط نامناسب اقتصادی لرستان را بهتر درک می‌کنیم.
لرستان در حالی این جایگاه نامیمون و نامبارک را بدست آورده است که قرار بود در سالیان اخیر به واسطه انتخاب شدنش به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی شاهد ایجاد تحولی شگرف در حوزه اقتصاد و اشتغال این استان باشیم اما شرایط موجود به خوبی نشان می‌دهد مسوولان لرستان بیش از انکه در عمل بتوانند گامی برای توسعه استان بردارند بیشتر در ارائه آمار و برنامه‌های عمل نشده موفق بوده‌اند.
در این شرایط مسوولان لرستان و در راس آنها استاندار این استان باید پاسخگوی شرایط اقتصادی نامیمون موجود در لرستان باشد تا مردم بدانند استانی که دارای بیشترین منابع آبی بارشی در استانهای غیرساحلی بوده ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعتی و معدنی دارد چرا هرگز نتوانسته سهم خود را از توسعه بدست آورد.
چگونه است که استان‌های دیگر می‌توانند از منابع موجود برای توسعه استفاده کنند اما در لرستان نه تنها شکوفایی رخ نمی‌دهد بلکه بسیاری از کارخانه‌جات قدیمی مانند پارسیلون، ماشین‌سازی، سیمان خرم‌آباد، ذوب آهن ازنا و … هنوز نتوانسته‌اند در مدار تولید قرار گیرند و از طرفی نرخ تورم و بیکاری در این استان هر روز بیشتر از قبل می‌شود؟!
امید می‌رود دولت مردان یک بار برای همیشه برنامه‌ای جدی و عملی برای توسعه استان لرستان در نظر گرفته و با استفاده از مدیران توانمند و جسور زمینه اشتغال و رونق تولید را در این استان فراهم آورند.
سعید سرشار

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false