×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
آیا با تایید دکتر پزشکیان انتخابات سال ۷۶ تکرار می شود؟: دکتر محسن یوسف وند


ممکن است پاسخ شما خیر باشد و با خود بگوئید خاتمی و فضای سیاسی و شوق و اشتیاق آن زمانِ مردم کجا و فضای سرد و بی روح و رمق الان کجا!

در آن سالها مردم، دانشگاهیان، کنش‌گران و فعالان سیاسی از تنگناهای اجتماعی نگران و ورود « سید محمد خاتمی » به عرصه‌ی انتخابات با اینکه از کویر آمده بود، لیکن سیراب کننده‌ی تشنگان جامعه شد و مردم علیرغم اینکه تمام توان دستگاه های دولتی و غیر دولتی، نهادهای دینی و مذهبی، خواب و رویاهای آنچنانی برای انتخاب آقای ناطق نوری بکار گرفته شده بود، با آرایی بسیار زیاد خاتمی را برگزیدند و این انتخاب به نوعی« نه» به فضای حاکم بر جامعه آن زمان بود تا « بله » به شخص خاتمی، چرا که وی از بدنه‌ی همان حاکمیت تلقی می‌شد.

البته با شعارهایی جذاب و متفاوت بعد از گذشت ۸ سال از دولت اصلاحات و هجمه های بی حد و مرز جناح راست و تلاش برای توهم دین زدایی و جلوه دادن شعار «آزادی» و «گفتگوی تمدن‌ها» به تضاد با ارزش های دینی و استقلال کشور و استفاده از تمامی امکانات و تریبون‌های موجود در جامعه برای متهم نمودن دولتمردان دولت اصلاحات به اشرافی گری به بهانه‌ی بکارگیری برخی از نیروهای دولت سازندگی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و صد البته همراهی بخشی از عوام جامعه باعث شد تا احمدی‌نژاد با آن ادبیات و آن ژست و شعارهای عامیانه پسندش، موفق به کسب آراء « نه » به وضع موجود شد.

گذشت و گذشت تا دولت مرحوم رئیسی در سایه لطف عدم مشارکت بالای مردمی در انتخابات و قهر چهره های سیاسی با صندوق های رای توانست قدرت اجرایی کشور را در دست بگیرد.

خداوند روح آن سفر کرده را قرین رحمت خود نماید. سختکوش بود و مردمی و نهایت تلاش و کوشش خود را مصروف پیشرفت ایران کرد و در نهایت در راه همین خدمت، به شهادت رسید.

اما در اینکه دولتمردان دولت سیزدهم نتوانستند شعارهای تبلیغاتی و برنامه‌های دولت را محقق نمایند جای کتمان نیست! وضعیت معیشتی مردم، رشد سرسام آور قیمت دلار، سقوط شدید ارزش پول ملی، افزایش افسار گسیخته قیمت خودرو، مسکن و کالاهای اساسی مردم باعث شد تا گزاره‌ی تکرار نشدن دولت بر خلاف روال و البته قانون نانوشته دولت های قبلی در بین مردم شیوع پیدا کند.

اکنون که فضای انتخاباتی بار دیگر در حال شکل‌گیری جدی است، شاید حضور چهره‌ی نام آشنایی بنام مسعود پزشکیان بتواند تکرار سال ۷۶ باشد و مردم آماده‌ی «نه» گفتن به وضع موجود و « آری » گفتن به فضای مطلوب و در شأن و منزلت ملت رشید و در جهت توسعه و پیشرفت و بالا رفتن سطح مشارکت مردم و در نهایت موجب افزایش قدرت ایران بزرگ باشند./ انتهای پیام
                                

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false