×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
آیا جدایی بهترین انتخاب پیش روی علیرضا بیرانوند است؟ تحلیلی از جواد پذیرش دکترای مدیریت ورزش


چسبیدن علیرضا بیرانوند به نیمکت ذخیره تیم آنتورپ و عملکرد نسبتاً خوب ژان بوته برخلاف نمایش ضعیف اش در ابتدای فصل مزید بر علت شده که همچنان علیرضا بیرانوند فرصت بازی کردن و اثبات خودش را به دست نیاورد این موضوع بهانه‌ای شد برای دراگان اسکوچیچ که برای نوبت دوم و بازی مقابل بوسنی امیر عابدزاده را به او ترجیح دهد، سنگربان سابق و موفق تیم پرسپولیس که یکی از مهره های موثر و تاثیرگذار این تیم برای قهرمانی متوالی در لیگ برتر و نایب قهرمانی باشگاه های آسیا در سال گذشته متاسفانه در شرایط خوبی برای بازی کردن در تیم قاره سبز خودش را ندارد در ابتدا که مصدومیت گریبان او را گرفت و بعد از آن دیگر نتوانست با وجود تمرینات مستمر و کم کردن حاشیه ها از اطراف خود به اوج برگردد و حتی دیگر در فهرست بازیکنان ذخیره این تیم بعضا” قرار نمی‌گیرد و متاسفانه از روی سکوها باید نظاره‌گر بازی هم ‌تیمی ‌هایش باشد.

حال این سوال پیش می آید دروازه بانی که در سطح اول فوتبال آسیا بازی کرده و نمایش قابل قبولی داشته است و حتی نامزد بهترین بازیکن آسیا را در سال گذشته در کارنامه خود دارد، چرا الان باید برای رسیدن به لیست ۱۸ نفره تیمش لحظه شماری کند و آن را یک موفقیت به حساب بیاورد؟
از نظر کارشناسان ورزشی، سنگربان سابق تیم پرسپولیس تهران استحقاق این را داشت که مسیر دیگری را برای رسیدن به موفقیت انتخاب کنند.
و اما با این شرایط کار برای او سخت و سخت تر می باشد و حتی می توان تصور کرد که کار او در تیم آنتروپ زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم به پایان برسد این نکته هم دور از ذهن نیست که مجدد به ایران برگردد با توجه به اینکه جدیداً یک رویه در فوتبال کشورمان به لطف مدیران برنامه به وجود آمده است که بازیکنانی که می درخشند در لیگ فوتبال ایران به بهانه درخشش در اروپا با قراردادهای چند ساله و بلند مدت به کشورهای دیگر ترانسفر می شوند و مدتی بعد حتی اگر آن بازیکن در باشگاه جدیدش بازی نکرده باشد، مجدد به تیم‌های ایرانی معرفی می شود و مدیر عاملین باشگاهها با آغوش باز پذیرای این بازیکنان سابق خودشان می باشند! باید اذعان داشت که در این فعل و انفعال بدون اینکه باشگاهها از این موضوع منتفع شوند و منافع اشان حفظ شود، افرادی در این بین پول های کلانی بدست می آورند. به عنوان مثال محمد نادری که با باشگاه کورتریک بلژیک ۴ سال قرارداد بسته بود مجدد بعد از دوسال به باشگاه استقلال به عنوان بازیکن قرضی داده شد در مقابل ۶ میلیارد تومان. همچنین علیرضا خلیلی، علی کریمی و امید نورافکن و همچنین رضا شکاری از این جمله بازیکنان می باشند و به عنوان بازیکن خارجی مجدد به لیگ ایران برگشته اند.
یکی از راه های اصلی درآمد در فوتبال صادر کردن بازیکن میباشد که ما متاسفانه بازیکنان ایرانی که خوش می درخشند بدون عایدی چندان زیادی برای باشگاهها، آنان را ترانسفر می کنیم و مجدد با خرج کردن زیاد و به دلار آنان را به عنوان بازیکن خارجی از همان باشگاه، بعضا نه با کیفیت سابقشان وارد می کنیم !
به توجه به این گمانه زنی ها احساس می‌شود که باشگاه آنتروپ بلژیک بدش نیاید مجدد با دریافت مبلغی به عنوان بازیکن قرضی بیرانوند را به باشگاه های ایرانی ترانسفر نماید./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false