×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
سود فرش استان لرستان در جیب دلالان؛ راه‌اندازی بازارچه فرش ضروری است


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ رئیس اتحادیه فرش استان لرستان با اشاره به نبود بازارچه فرش در استان گفت: نبود بازارچه فروش سبب شده تولیدکنندگان نتوانند فرش‌ها و تابلو فرش‌های تولیدی خود را به قیمت مناسب به فروش رسانده و بیشترین سود نصیب دلالان می‌شود.

آذربخش سبزواری رئیس اتحادیه فرش استان لرستان اظهار داشت: بافندگان استان لرستان فرش‌های تولیدی را با صرف هزینه‌های بالا و با مشقت می‌بافند اما در هنگام فروش با مشکلات بازاریابی روبه‌رو می‌شوند که انگیزه فعالیت را از آنها می‌گیرد.
وی با اشاره به نبود بازارچه فرش در لرستان افزود: متاسفانه نبود بازار فروش سبب شده که تولیدکنندگان نتوانند فرش‌های خود را به قیمت مناسب به فروش برسانند و قسمت بیشتر سود حاصل از بافت فرش نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود.
رئیس اتحادیه فرش لرستان با بیان اینکه در استان لرستان حدود ۱۶ هزار نفر بافنده زن و مرد به بافت فرش مشغول هستند عنوان کرد: حدود پنج هزار نفر از این بافندگان تحت پوشش بیمه هستند و ۱۵۰۰ نفر نیز گواهینامه مهارت فنی دارند اما تحت پوشش بیمه نیستند.

وی با اشاره به عدم حمایت‌های لازم از بافندگان فرش، بیان کرد: متاسفانه تسهیلات مناسبی در اختیار بافندگان فرش برای توسعه کسب و کار قرار نمی‌گیرد و در شرایط اقتصادی موجود حمایت‌های مناسبی نمی‌شوند و همین امر سبب دلسردی و بی انگیزگی آنان می‌شود.
سبزواری با اشاره به تاثیر گرانی‌های اخیر در افزایش قیمت مواد اولیه تولید فرش، گفت: باید با حمایت‌های لازم این هنر دیرینه و اشتغال‌زا را در استان حفظ کرد.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false