×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ابتلای ۹۸ نفر از کادر درمان لرستان به کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا پایان هفته گذشته ۹۸ نفر از کادر درمان این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش پژواک لرستان، عباس پزشکی در این باره افزود: ۵۲ نفر پرستار شامل ۴۰ زن و ۱۲ مرد، یک پزشک زن و چهار پزشک مرد، ۲ رادیولوژیست، ۲ ماما، چهار نیروی مرد و هفت نفر نیروی زن خدماتی تاکنون به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک مورد از این تعداد زیر ۳۰ سال است اظهار داشت: علاوه بر این ۷۷ نفر، ۲۱ نفر از سایر افراد شامل کادر پشتیبانی و نیروهای اداری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز به کووید ۱۹ مبتلا شدند که بیشتر آن‌ها بین ۴۰ تا ۵۲ سال دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان همچنین گفت: یک هزار و ۹۸۱ پرستار مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان در صف مقدم مبارزه با کرونا خدمت می‌کنند.

پزشکی با تایید اینکه هیچ‌کدام از کادر درمان استان بر اثر کرونا فوت نشده افزود: در حال حاضر مشکلی در خصوص تامین کادر درمان برای مقابله با ویروس کرونا نداریم و نیروهای پرستاری و آزمایشگاهی به تعداد موردنیاز در اختیار کادر درمانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور نیروهای داوطلب پزشکی و پرستاری در شرایط شیوع کرونا ادامه داد: حضور این نیروها از سیاست های کلی است و مادامی که مورد نیاز باشد به صورت خودجوش با مراکز درمانی و بیمارستانی همکاری خواهند داشت.

وی در خصوص به‌کارگیری نیروهای بازنشسته کادر درمانی برای مقابله با شیوع کرونا افزود: با توجه به حضور مستمر کادر استان و ۳۳ نیروی داوطلب پرستار، تاکنون ضرورتی برای بکارگیری بازنشستگان ایجاد نشده اما کادر درمانی از بیمارستان‌های غیر مرتبط به مراکز نگهداری و درمان بیماران کرونایی منتقل شده‌اند.

پزشکی ادامه داد: عامل اصلی در کنترل شیوع این بیماری مردم هستند که باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها مسوولان، مراکز درمان و فعالان عرصه سلامت را برای شکست آن یاری دهند.
انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false