×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اتوبوس های فضایی با حضور معاون رییس جمهور در خرم آباد رونمایی می شود

مدیرعامل رصدخانه کاسین گفت: ٢ دستگاه اتوبوس فضایی با هدف ترویج و آموزش علم نجوم و فیزیک روز سه شنبه با حضور معاون رییس جمهور در مجتمع رصدخانه کاسین خرم آباد رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان، محمد نسایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رصدخانه کاسین خرم آباد به عنوان مدرن ترین مرکز خاورمیانه از ۲ دستگاه اتوبوس فضایی در خرم‌آباد رونمایی می‌کند.

وی افزود: این اتوبوس ها برای اولین بار در کشور طراحی شده‌اند که با حضور دکتر ستاری معاون علمی رئیس جمهور راه اندازی می‌شوند.

مدیرعامل رصد خانه کاسین خرم آباد بیان کرد: اتوبوس های فضایی جهت ترویج و آموزش های علوم نجوم و فیزیک طراحی شده اند و می توانند در سراسر کشور بستر عدالت آموزشی را برای همگان در این حوزه ایجاد کنند.

نسایی ادامه داد: رصدخانه کاسین بعنوان مدرن ترین و مجهزترین رصدخانه خاورمیانه دارای امکاناتی نظیر گنبد الکترومکانیکی و تلسکوب اصلی رصدخانه، دپارتمان و پژوهشکده های علمی، نمایشگاه عکس های نجومی و فناوری فضایی، آسمان نمای دیجیتال، سایت فناوری رباتیک، آمفی تئاتر، رستوران گردان، کافی شاپ و رستوران تابستانه و سوئیت های اقامتی است.

وی افزود: رصد خانه کاسین در ارتفاع یکهزارو ٨٠٠ متری از سطح دریا در مجتمع فرهنگی، تفریحی تحقیقاتی بام لرستان بنا شده و علاقه مندان همه روزه می توانند از آن بازدید کنند.

انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false