×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خادمی؛ لرستان به کارگاه عمرانی تبدیل شده است

استاندار لرستان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۱۱ طرح زیرساختی خسارت دیده از سیل گفت: استان لرستان اکنون به کارگاه عمرانی تبدیل شده و نقطه خسارت دیده ای در آن وجود ندارد که طرحی در آن در حال انجام نباشد.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی عصر چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پل تخریب شده کاکارضا به نمایندگی از ۱۱۱ پروژه زیرساختی خسارت دیده از سیل لرستان در محل پل، با اشاره به سیل اخیر  اظهار داشت: علی‌رغم اینکه سیل خسارات بسیاری را به لرستان وارد کرد اما حرکت جهادگرانه دستگاه های اجرایی، تمامی ملت ایران، مسئولین کشور، نیروهای جهادی، ارتش، سپاه و بسیج واقعا ستودنی و بی سابقه بود.
وی با اشاره به حجم بالای خرابی ها و مشکلات، افزود: متاسفانه حجم بالای خسارات باعث شد تلاش‌های کسانی که با جان و دل تلاش می‌کردند نادیده گرفته شود با این‌حال با اطلاع‌رسانی‌های قبل از سیل و اقدامات حین سیل و پس از سیل کارهای بسیار بزرگی در استان انجام شد.

خادمی با اشاره به اینکه در جریان سیل ۱۶۰۰ روستای لرستان دچار مشکل شدند، عنوان کرد: علاوه بر آن ۱۱ شهر استان نیز دچار خسارت شدند اما در بازه زمانی دوهفته پس از سیل، اغلب مشکلات حوزه های مختلف همچون آب، برق، گاز، راه و ارتباطات برطرف شد که همگی این اقدامات با تلاشهای دستگاه های استان و همکاری کشور انجام شد.
استاندار لرستان با اشاره به شرایط ناشی از سیل حاکم بر استان و محدودیت امکانات، افزود: در آن شرایط، کمی امکانات و حجم بالای خسارات دو مشکل عمده بودند که برغم محدودیت‌ها موجود توانستیم بر آنها غلبه کنیم.
وی با اشاره به کوبندگی سیل و حجم بالای خسارات در لرستان، خاطرنشان کرد: استان لرستان از لحاظ امکانات با محدودیت مواجه بود، نه صنعت نفتی در استان وجود داشت و نه سدهای بزرگی که در آن شرایط بتوانیم از امکانات آنها استفاده کنیم و تنها امکانات دستگاه های اجرایی را داشتیم و لذا توانستیم با وجود کمبودها و مشکلات کاری جهادی انجام دهیم.
خادمی با اشاره به جمود، تنبلی و لختی حاکم بر سیستم اداری که نمی توان آن را انکار کرد، ادامه داد: با وجود آن در شرایط سیل ۹۸، چنین چیزی نداشتیم و تمامی دستگاه‌ها با آمادگی و قدرت وارد شدند و کار جهادی صورت داده و افتخار آفریدند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط سیل، اولویت اول تامین خسارات مردم بود، عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه مسکن کارهای بسیار خوبی انجام شده و پیشروترین استان خسارت دیده هستیم.
استاندار لرستان با اشاره به پرداخت ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن، افزود: حدود ۱۶۰ میلیارد تومان نیز بلاعوض پرداخت شد و میزان هفت هزار پک لوازم خانگی نیز بین خسارت دیدگان از سیل توزیع شد.
وی با اشاره به تامین اعتبار خسارات بخش کشاورزی، گفت: بخشی از آن پرداخت شده و بخشی دیگر که مشکل داشت، تایید خسارات بخش کشاورزی از طریق پژوهشگاه فضایی است که در حال انجام است و بزودی این بخش از خسارات کشاورزان نیز پرداخت خواهد شد.
استاندار لرستان همچنین گفت:  در در چند روز اخیر حدود ۱۱۰۰ متر پل های بالای ۷۰ متر روی رودخانه کشکان ایجاد شده است.
خادمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی ۱۱۱ پروژه زیرساختی خسارت دیده از سیل با حجم اعتباری بالغ بر ۴۳۳ میلیارد تومان در لرستان، عنوان کرد: این تنها برای حل بخشی از مشکلات است زیرا خساراتی که به زیرساخت های استان وارد شده با آنچه تامین اعتبار شده بسیار متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه برای احداث دیواره‌های ساحلی به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: رقم تامین اعتبار با همه نیازهای ما نمی‌خواند لذا اولویت بندی کردیم که پروژه‌های مهم در این چندماهه انجام شوند و استان به مانند قبل آماده شود.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با همین منابع هم استان اکنون به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است، ۶۰۰ میلیارد اعتبارات عمرانی در مسکن، ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سیل و ۲۰۰ میلیارد تومان در زیرساخت ها در بنیاد مسکن باعث شده که  استان شاهد اجرای پروژه ها در تمام نقاط باشیم.
وی افزود: امیدواریم مردم بتوانند همانگونه که سیل خسارات زیادی به آنها وارد کرد همانطور هم از نعمات آن هم بهره مند شوند و زندگی بهتر، منازل بهتر، جاده های با کیفیت تر، آب پایدارتر و مخابرات بهتری را بتوانیم برای آنها ایجاد کنیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه همه زیرساخت های استان در کنار رودخانه قرار داشتند وقتی که سیل آمد همه را از بین برد، لذا دستگاه‌ها باید اکنون نگاه پدافند غیرعاملی هم بر کارهای در حال انجام داشته باشند تا در سیل همه زیرساخت‌ها با هم دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به فلسفه شروع عملیات های اجرایی پروژه های خسارت دیده از سیل در م

حل پل تخریب شده کاکارضا، گفت: در این مکان چند عزیز را از دست دادیم که یاد آنها را گرامی می‌داریم، طول کشیدن عملیات اجرایی بازسازی پل به دلیل کارهای مطالعاتی آن بود، ما یک اشتباه را قبلا مرتکب شده‌ایم و چون این پل را فنی نساخته‌ایم دچار مشکل شده‌ایم و لذا بحث‌های حقوقی پل انجام و بحمدالله پیمانکار نیز آماده است که عملیات بازسازی و احداث را آغاز کند.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false