×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
استاندار و مدیریت برنامه محور: مهدی میرزاوند


متاسفانه یکی از معضلات گذشته که از نظر فرهنگی و سیاسی بر عموم استانداران لرستان حاکم بوده است، صرفا، داعیه کسب پست و مقام بوده، نه برنامه محوری! البته استفاده از ظرفیت و نیروی نخبگان و مدیران بومی و مدیران و نخبگان غیر بومی مقیم استان، یکی از لوازم بنیادی فرایند توسعه متوازن و پایدار استان است، اما تمام آن نیست.

استانداران برنامه محور بدون نمایندگان مجلس قوی و همگرا و نیروهای متخصص و دلسوز، استان را نمی توانند به هیات دولت و وزارتخانه ها و سازمان های کشوری معرفی نمایند، استان لرستان در سال ۱۳۹۸ همچون کل کشور یکی از سال های سخت و طاقت فرسا را طی کرد. سالی که با سیل ویرانگر آغار شد و با کرونای مرگ آور به پایان رسید، آنقدر این سال بلا بر ملت ما وارد کرد که هنوز باور نداریم در سالی جدید هستیم، اما چه می شود کرد جز مدارا و تقلا برای زنده ماندن.

فاصله ی اجتماعی از محدود قراردادهای اجتماعی موفق تاریخ ایران می باشد، یک توافق قراردادی بین افراد جامعه که برای همه لازم اجرا بود، کرونا ثابت کرد که همچنان اساس وجودی معنای خلقت در اجتماعی زندگی کردن است.
کرونا به بخشی از جامعه ثابت کرد که مدرسه ی خصوصی و دوری اجتماعی فرزندان شان نمی تواند از آقازاده هایشان مراقبت کند، اگر امروز فاصله ی اجتماعی نبود، ویروس کویید ۱۹ کرونا هرگونه جداسازی را در جامعه در هم می نوردید. همچنانکه ویروس کرونا سوغات بالادستی ها و فرنگ رفته ها برای پایین دست ها بود.

روز طبیعت در استانی با عیار بالای طبیعت لرستان و مردمانی عاشق سنت سیزده بدر می توانست ریشه های فاصله ی اجتماعی را در لرستان بهم متصل کند اما مدیریت اجرایی هدفمند و برنامه محور استاندار لرستان توانست بخوبی از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاید. قطع راه های ارتباطی و گردشگری و تعامل و تبادل فکری مدیران اجرایی استان بخصوص میراث فرهنگی و گردشگری و محیط زیست در کنار نیروهای راهنمایی و رانندگی با یک اجماع منطقه ای حول محور فرآیند فاصله ی اجتماعی توانست یک روز به یاد ماندنی از منظر مدیریت برنامه محور در استان لرستان ثبت شود، در اینجا جا دارد از استاندار محترم استان، مدیریت محترم میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین مدیریت محیط زیست و راهنمایی رانندگی کمال تشکر را داشته باشیم که ثابت کردند مدیریت موفق مدیریت برنامه محور است

نگارنده در تمام مطالب و مقالات انتقادی، منتقد نگاه و رویکرد فرد محوری بجای برنامه محوری که صرفا معطوف به جابجایی و تغییر مدیران دستگاه های اجرایی است بوده ام، مشکلات و معضلات استان حل نخواهد شد تا قفل توسعه لرستان با کلید برنامه محوری باز نشود. لذا از تمام نخبگان و فعالان سیاسی و فرهنگی، دانشگاهی و رسانه ای، حوزوی و مدنی و مراکز قدرت و نمایندگان استان انتظار داریم فرآیند توسعه ی استان را واجب تر از رقابت های حزبی و فردی و گروهی و جناحی بدانیم و با همگرایی و تعامل و تبادل فکری، در مسیر گفتمان توسعه ی استان پیش برویم چرا که بدون توسعه هرگونه تغییر و دگرگونی ممکن نمی باشد.

امیدواریم منبعد استاندار محترم سید موسی خادمی با سود بردن از تجارب اجرایی این مدت خویش و با نگاهی دقیق و بهره گیری از نظرات نخبگان و کارشناسان استان، فرآیند توسعه لرستان را شتاب بخشیده و گره کور و کلاف پیچ در پیچ توسعه ی استان را با سرانگشت تدبیر خویش باز نمایند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false