×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بارانی«شهردار» ببار اشک غم بر لبان خشکیده فضای همیشه تشنه و خشک بوستانها، فضای سبز و بلوارهای خرم آباد: کیوان رباطی روزنامه نگار منتقد


در دوران سرپرستی مُحتسب و شحنه خرم آباد جناب مهندس داریوش بارانی مطلبی تحت عنوان «آب و جارو زدن شهر آن هم در فصل پر بارش زمستان چه معنی دارد!» نوشتم و لُبِ پیام این بود که اکثریت قریب به اتفاق شهرداران در دوران سرپرستی خود اقدام به انجام کارهای عجیب و خارق‌العاده ای مانند آب و جارو زدن خیابان ها در اوج بارندگی و یخبندان زمستان، خط کِشی یا همان «ماست مالی» نمودن موقت خیابانها جهت جلب توجه مردم و افکار عمومی، مسئولین و اعضای شورای شهر جهت تثبیت و تحکیم جایگاه خود و به دست آوردن و تصاحب صندلی شهرداری می نمایند و پس از آنکه خَرِشان از پل گذشت همه چیز به فراموشی سپرده می شود و مطالبات و خواست مردم به مُحاق می رود.

امروز از خیابانهای شهر پر آب ولی تشنه خرم آباد عبور می کردم که متوجه خشکیدن چمن و سبزه بلوارها و بوستانهای سطح شهر شدم. جای بسی تأسف است برای شهرداری که سکاندار شهری شده که عین جزیره ای در میان رودخانه، سراب و چشمه های پر آب و خروشان محصور شده ولی فضای سبز آن تشنه و خشکیده و بیشتر بلوارهایش بجای گل و سبزه، خشک، خاکی و سنگ فرش است.!

به جرات می توان گفت فقط در مدیریت شهری غیر علمی و دیمی شهر خرم آباد است که مانند قطب شمال و جنوب کره زمین شش ماه از سال روز و شش ماه شب است، فضای سبز و بوستانهای آن شش ماه اول سال خشک و بَرَهوت و شش ماه دوم را خداوند باری تعالی در حق این مردم بی زبان لطف نموده و با باران رحمتش چمن ها را آبیاری می نماید!

به نظر می‌رسد محتسب شهر بجای آبیاری فضای سبزی که بطور گسترده در حال خشک شدن است، اشتباها آب را روانه خیابانها و آسفالت نموده در حالی که فضای سبز بلوارها در حال مرگ و نابودی است! شاید هم آبیاری آسفالت ثوابش بیشتر از آبیاری گلها باشد ما اشتباه می کنیم!!!

پاسخگوی این همه لطمه به اموال عمومی، هدر رفت منابع، خرید تخم چمن و نهال، از بین رفتن درخچه ها و هزینه های کارگر و سرکارگرِ هر ساله به عهده کیست؟! شهردار یا اعضای شورای شهر؟!

جای بسی تأسف است برای انجمن یا شورای شهری که برای مطامع و منافع شخصی خود، بر خلاف اصول علمی انتصابات و انتخاب مدیران اصلح، طایفه و قوم و قبیله گرایی ملاک انتخاب شهردار و مدیران شهری آن است و نتیجه انتخاب آنان ویران شدن شهری است که فقط نامی از آن بجای مانده و نه «خرم» است و نه «آباد» !

بارانی ببار اشک غم بر لبان خشکیده فضای همیشه تشنه و خشک بوستانها، فضای سبز و بلوارهای خرم آباد./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false