×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بازتاب گسترده بیانات رهبر انقلاب درباره روابط امارات-رژیم صهیونیستی در رسانه‌های خارجی



به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ رسانه ها و مطبوعات انگلیسی زبان به طور گسترده ای به بازتاب بیانات امروز رهبر انقلاب ایران درباره عادی سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی پرداختند.

بیانات امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران در رسانه‌ها و مطبوعات بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشته است.
روزنامه تایمز آو ایندیا با اشاره به بخشی از سخنان ایشان درباره عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی با تیتر “رهبر ایران به رسمیت شناختن اسرائل توسط امارات متحده عربی را محکوم کرد”،نوشت: رهبر ایران به رسمیت شناختن اسرائیل توسط امارات متحده را “خیانتی که مدت زیادی دوام نخواهد آورد” تلقی کرد.
این روزنامه به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت: این “خیانت” علیه تمام جهان اسلامی و فلسطینی‌ها انجام شده است.
همچنین خبرگزاری رویترز در این باره به نقل از ایشان نوشت: امارات متحده عربی با انجام دادن توافقی در راستای عادی‌سازی روابط با اسرائیل به جهان اسلام خیانت کرده است.
رویترز این بخش از بیانات مقام معظم رهبری را نیز باز نشر داد که گفتند: البته خیانت امارات متحده مدت زیادی دوام نخواهد آورد اما این لکه ننگ همواره به یاد خواهد ماند. آن‌ها به رژیم صهیونیستی اجازه دادند به منطقه وارد شود و فلسطین را فراموش کردند.
این خبرگزای با اشاره به بخشی دیگر از بیانات ایشان در این باره، نوشت: اماراتی‌ها برای همیشه رسوا خواهند شد…امیدوارم بیدار شوند و کاری را که کردند جبران کنند.  
شبکه راشا تودی نیز با تیتر “رهبر ایران می‌گوید خیانت امارات متحده عربی مدت زیادی دوام نخواهد آورد اما لکه ننگ همیشه باقی می‌ماند” به بازتاب بخشی از سخنرانی امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران پرداخته و به نقل از ایشان نوشت: حاکمان امارات متحده عربی در را به روی صهیونیست‌ها در منطقه گشوده و مسئله فلسطین را که مسئله غصب یک کشور است فراموش کردند و عادی پنداشتند.
روزنامه فرانسوی فیگارو هم در این باره نوشت: رهبر ایران در اولین واکنش به گشایش دیپلماتیک میان اسراییل با یک کشور عربی جدید پس از مصر و اردن ابوظبی را به خیانت به “ملت‌های عرب، کشورهای منطقه و فلسطین” متهم کرد.
روزنامه مالزیایی نیو استریت تایمز هم با اشاره به بخشی از سخنرانی ایشان مبنی بر این که عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی “خیانتی به جهان اسلام، ملت‌های عرب، کشورهای منطقه و فلسطین” بوده است، بیانات امروز ایشان را مورد توجه قرار داد.
در ادامه، روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست با تیتر “رهبر ایران: توافق با اسرائیل خیانت امارات متحده عربی به جهان اسلام بود” واکنش امروز مقام معظم رهبری به عادی‌سازی روابط امارات متحده با رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار داده و به نقل از ایشان نوشت: اماراتی‌ها برای همیشه رسوا خواهند شد. امیدوارم بیدار شوند و کاری را که کردند جبران کنند.
روزنامه کانادایی نشنال پست نیز با تیتر “رهبر ایران: امارات متحده عربی با توافق با اسرائیل برای همیشه رسوا شد” به نقل از مقام معظم رهبری در این باره نوشت: البته خیانت اماراتی‎ها مدت زیادی دوام نخواهد داشت، اما این لکه ننک همیشه به یاد خواهد ماند. آن‌ها به رژیم صهوینیستی اجازه دادند جایگاهی در منطقه پیدا کند و فلسطین را فراموش کردند.

توجه این رسانه ها و مطبوعات خارجی به بیانات مقام معظم رهبری در پی این مطرح می شود که، ایشان امروز در بخشی از سخنرانی شان اقدام دولت امارات متحده عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را خیانتی به دنیای اسلام، جهان عرب و کشورهای منطقه و به مسئله مهم فلسطین خواندند و گفتند: البته این وضعیت دیری نخواهد پایید اما لکه ننگ آن بر پیشانی کسانی که غصب کشور و آواره کردن ملت فلسطین را به بوته فراموشی سپردند و پای صهیونیستها را در منطقه باز کردند، باقی خواهد ماند.

ایشان با ابراز تأسف از همکاری دولت امارات متحده عربی با اقدامات قساوت‌آمیز رژیم صهیونیستی و عناصر خبیث صهیونیست در هیأت حاکمه آمریکا علیه مصالح جهان اسلام و منطقه، افزودند: امیدواریم اماراتی‌ها زودتر بیدار شوند و این کارشان را جبران کنند.ایسنا

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false