×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بخش جدیدی در شهرستان بروجرد ایجاد می‌شود


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: مقدمات ایجاد یک بخش جدید در شهرستان در طرح تقسیمات کشوری فراهم شده است.

احمد گودرزیان، سرپرست فرمانداری بروجرد روز سه شنبه افزود: شهرستان ۳۵۰ هزار نفری بروجرد دارای ۲بخش مرکزی و اشترینان است که بخش مرکزی با  ۱۵۰ روستای بزرگ و کوچک مدیریت آن در قالب یک بخشداری انجام می شود.
وی اظهار داشت: مراحل اداری تفکیک بخش مرکزی به ۲ بخش مجزا انجام و برای تصویب در هیات دولت ارسال شده و با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی این مهم محقق می شود.
گودرزیان بیان کرد: درصورت تصویب این طرح از سوی هیات دولت بخش شیروان به عنوان سومین بخش این شهرستان تعیین خواهد شد.
وی اضافه کرد: در صورتی که دهستان شیروان به بخش تبدیل شود مدیریت حدود ۵۰ روستای بخش مرکزی با ۳۰هزار نفر جمعیت به این بخش واگذار خواهد شد.
سرپرست فرمانداری بروجرد ادامه داد: بخش مرکزی با جمعیت ۶۲ هزار جمعیت دارای چهار دهستان است و با توجه به جمعیت بالا پتانسیل تبدیل شدن به ۲ بخش را دارد.
گودرزیان اظهار داشت: ۹۲ دهیار در بخش مرکزی فعالیت دارند که ۱۰ نفر آنان زن هستند.
سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: براساس قانون تقسیمات کشوری هر روستایی که جمعیت آن به پنج هزار نفر برسد می تواند به شهر تبدیل شود.
گودرزیان افزود: در این شهرستان هم اکنون روستای جهان آباد در بخش مرکزی دارای این شرایط است و سال گذشته نیز روستای ونایی که از مناطق خوش آب و هوا با جاذبه های متعدد گردشگری به شهر تبدیل شد.
وی با اشاره به موقعیت روستای جهان آباد و برخوردار بودن این روستا از شهرداری و قرار گرفتن آن در پنج کیلومتری بروجرد اضافه کرد: اقدامات و مکاتبات لازم برای تبدیل شدن الحاق روستا به شهر بروجرد نیز صورت گرفته است.
شهرستان ۳۵۰هزار نفری بروجرد دارای ۱۸۶روستا در۲ بخش مرکزی و اشترینان است که از این تعداد ۱۵۴ روستا تحت پوشش بخش مرکزی و مابقی تحت پوشش بخش اشترینان  است.ایرنا

Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false