×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بهترین و ساده‌ترین راهکارها برای ترک سیگار

پایگاه خبری پژواک لرستان/ این روزها همه با معایب و ضررهای سیگار کشیدن آشنا هستیم در نتیجه نیازی نیست تا مجددا به آسیب‌های سیگار بپردازیم. در واقع در این مطلب قصد داریم تا به ارائه راهکارهایی تازه و ساده بپردازیم که به ترک سیگار می‌کند. در نتیجه افرادی که قصد دارند مصرف سیگار خود را کاهش دهند، می توانند از این راهکارهای ساده که تاثیر بسیار خوبی بر ترک سیگار دارند بهره ببرند.

مارک سیگار خود را تغییر دهید
فیونا لامب، متخصص هیپنوتیزم بالینی که در زمینه اعتیاد تخصص دارد، پیشنهاد می‌کند که برای ترک سیگار باید ابتدا مارک سیگار خود را تغییر دهید زیرا اگر طعم سیگاری که همیشه به آن عادت داشتید را تغییر دهید در واقع با یک تغییر حالت و یک تغییر عادت روبرو خواهید شد و قدم اولیه برای ترک سیگار همین قدم است.

مصرف کافئین را قطع کنید
میزان کافئین مصرفی خود را در روز کاهش دهید. مقدار زیاد قهوه باعث تنش در سیستم عصبی می‌شود و نیاز به نیکوتین را افزایش می‌دهد. در نتیجه بهتر است نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه، چای و نوشابه که نیاز به سیگار را افزایش می‌دهند را کنار بگذارید.

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید
میوه و سبزیجات نیز مانند لبنیات طعم سیگار را افتضاح خواهند کرد. پس میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. البته این راهکار باعث تشنگی شما خواهد شد و نیاز بدن به آب افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی این روش برای ترک سیگار یا کاهش مصرف سیگار بسیار کاربردی خواهد بود.

عادات خود را تغییر دهید
بخش اعظمی از اعتیاد به نیکوتین به محیط‌ها و موقعیت‌های خاصی بستگی دارد. در واقع عادت به محیط‌هایی که در آن سیگار می‌کشید عامل دیگری برای تحریک و تشویق شدن شما به کشیدن است. برای مثال کافه‌ای که عادت داشتید در آنجا سیگار بکشید، همیشه برایتان تحریک‌کننده خواهد بود در نتیجه از چنینی مکان‌هایی دوری کنید. اگر هم محیط خانه برای کشیدن سیگار برایتان تحریک‌کننده است، می‌توانید محیط خانه را تغییر دکوراسیون دهید. از سوی دیگر اگر به زمان‌های خاصی برای سیگار کشیدن عادت دارید، بهتر است زمانبندی صبحانه، ناهار و شام خود را تغییر دهید تا عادت سیگار کشیدن در زمان خاص را ترک کنید.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false