×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
به حال شهرخرم آباد گریه ام گرفت: علی صحرانورد خبرنگار، مسافر و رهگذر


افتخار آن را داشتم که در دهه ۶۰ در لشکر ۸۴ خرم آباد خدمت سربازی داشته باشم و با این شهر زیبا و مردم خون گرم و مهمانوازش و با فرهنگ و آداب و سنن آنها آشنایی داشته باشم.

در نوروز ۱۴۰۳ سعادتی شد و فرصتی پیش آمد که چند روزی  در این شهر باشیم و از جاذبه های خدادادی و مفاخر باستانی و دیدنی این شهر بازدید کنیم. خرم آباد از لحاظ وسعت شهری چند برابر شده بود و قسمت های زیادی از زمین های کشاورزی آن زمان به منزل مسکونی تبدیل شده بودند. 

ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای مدیران شهری و استانی بابت زخمات، اما بعنوان یک مهمان و خبرنگار نقد هایی بر عملکرد مدیران شهری این شهرستان دارم امیدوارم زیاد عصبانی نشوند و رنجیده خاطر نشوند و به فکر چاره اندیشی باشند. چرا که قصد ما تلنگری بر عملکرد مسئولین شهری و خدمت صادقانه به مردم است.

به دلیل علاقه و تعلق خاطری که به شهر خرم آباد داشته و دارم و همچنین به اقتضای شغلم رصد می کردم برنامه ها و شعارهای اعضای شورا شهر و شهردار را که  شعار های رنگارنگ در خصوص نهضت آسفالت رسانی در رسانه ها سر می داند، ولی در عمل این طور نیست و خیابان و کوچه ای در خرم آباد نمی بینی که به فاصله ۱۰ متر چاله چوله و… نباشد و این مدیران بجای آماده سازی شهر برای ایام عید نوروز، آسفالت ریزی و ترمیم، خیابانهای شهر را فراموش و به نوعی تعطیل کردند.

چاله چوله های شهر، پارک ها و فضای سبز، نظافت شهری، رنگ آمیزی و المانهای شهری با مسافران و توریست ها سخن می گویند.

بارش باران در خرم آباد خیلی از ضعف های مهندسی شهری را نمایان می کند. جمع شدن آب در سطح خیابان ها، ورود گل ولای و سنگ ریزه در سطح تمام خیابان ها، نبود مهندسی درست ترافیک، وجود پل ها با ارتفاع پایین بر رودخانه داخل شهر که تهدید جدی هستند برای سیلاب و بارش و… و عدم توجه به شهر سازی مدرن، باعث شد که به حال مردم این شهر و وضعیت شهری خرم آباد و این که هر آنچه در ذهن برای خرم آباد تصور می کردم و وجود نداشت گریه ام گرفت!

آقای شهردار و اعضای بخواب رفته پارلمان شهری، کار رسانه، اطلاع رسانی و روشنگری است نه بهره برداری … اطلاع رسانی از چرایی و چگونگی به قدرت رسیدن مدیران و مبارزه با فساد و معضلات و مشکلات ناشی از ضعف مدیریت ها و مصیبت های مردم و جلو گیری از برنامه های خواص بی خاصیت، سالوسان و چاپلوسان فرصت طلب و جوانه های بی ریشه ای است!

در حالت کلی و بدون اشاره به شخص و مصداق خاصی و با عرض ادب و ارادت خدمت این دو بزرگوار ( شهردار فراموش کار  و شورای خواب آلود) ترمیم آسفالت خیابانها وکوچه پس کوچه ها، مبلمان و مهندسی شهری  شما را صدا می زنند و به ضرس قاطع می گویم آسفالت بیش از۷۰ در صد ازخیابانها و ۹۰ در صد از کوچه ها داغون و نیاز به بهسازی دارند.

از شعارهای رنگارنگ پرهیز کنید و بیایید خرم آباد را با این همه زیبایی هایش بسازید که نیازمند توجه ویژه مدیران است./ منبع: روزنامه ی یادگار امروز شماره ۱۵۰۷ مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false