×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
ثبت مشترک پل تاریخی «گاومیشان» به نام استان‌های لرستان و ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی طی نامه‌ای مراتب ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

به گزارش پژواک لرستان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای مراتب ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی کشور به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در این خصوص گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط این اداره کل و با توجه اینکه بخشی از پل گاومیشان در استان لرستان و بخشی از آن در استان ایلام واقع شده دکتر مونسان طی اصلاحیه‌ای مراتب ثبت مشترک این اثر تاریخی را به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

سید امین قاسمی افزود: در اصلاحیه لوح ثبتی آمده است که در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، ماده واحده ثبت آثار ملی مصوب آذر ۱۳۵۲، بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ اثر فرهنگی تاریخی پل گاومیشان با قدمت ساسانی به نشانی مرز بین استان ایلام و استان لرستان روی رودخانه سیمره پس از تلاقی با رود کشکان به شماره ۲۲۲۲ مورخ ۱۳۷۷/۱۲/۳ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

لازم به ذکر است پل گاومیشان به طول بیش از ۱۹۰ متر بوده و عرض چشمه طاق اصلی آن با بیش از ۳۱ متر یکی از شاهکارهای معماری است.

این پل تاریخی پیش از این فقط به نام استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود.

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false