×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
خساست» وزارت نیرو نسبت به لرستان؛ در همه شهر‌ها مشکل تامین آب داریم


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به «خساست» وزارت نیرو نسبت به این استان گفت: برای تامین آب شرب مشکلاتی داریم.
 
حمیدرضا کاظمی، رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه مردم لرستان مربوط به حوزه آب و اجرای پروژه‌های این حوزه است، اظهار داشت: ما در این حوزه با وزارت نیرو مشکل جدی داریم، وزارت نیرو با «خساست» نسبت به استان لرستان و حق مردم این استان در حوزه آب برخورد کرده است.
مشکل تأمین آب شرب در شهرستان‌های لرستان
او با اشاره به موضوع استیضاح وزیر نیرو با همکاری نمایندگان لرستان و سایر استان‌های دیگر، عنوان کرد: در پی درخواست مذاکره از سوی وزارت نیرو و نشستی که در این رابطه با حضور وزیر نیرو و معاونان وزارت نیرو برگزار شد، ما اعلام کردیم که لرستان چهارمین استان آبی کشور است و این در حالی است که برای مهار روان آب‌ها در این استان کاری صورت نگرفته است.
نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای تأمین آب شرب عمده شهرستان‌های استان با مشکل مواجه هستیم، افزود: تمام زندگی و کشاورزی مردم در حاشیه رودخانه‌های «کشکان»، «مادیان رود»، «چولهول»، «زال» و «سیمره» از طریق پمپاژ‌های آب و موتور تلمبه‌ها تأمین می‌شود و این در حالیست که حتی پروانه و مجوز برداشت آب هم به این مردم نداده‌اند.
کاظمی، ادامه داد: بیش از دو هزار موتور تلمبه در این مسیر وجود دارد که در جلسه با وزیر نیرو مصوب شد که برای این‌ها پروانه صادر شود.
وعده وزارت نیرو برای فعال کردن سد‌های لرستان
او با اشاره به حوزه مهار آب در استان، بیان داشت: فعال کردن سد‌هایی که مطالعات آن‌ها به اتمام رسیده یکی دیگر از وعده‌های وزارت نیرو بود.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه مطالعات سد «چولهول» در شهرستان پلدختر به اتمام رسیده است، بیان داشت: همچنین مطالعات سد «بن لار» شروع شده است.
کاظمی تاکید کرد: هم صدایی بین نماینده، ولی فقیه در لرستان، استاندار لرستان، مجمع نمایندگان استان و مدیران ایجاد شده و مقرر شده که جلساتی  با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیر نیرو و وزیر راه به عنوان اولویت در دستور کار قرار بگیرد.
او  با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم از این طریق دستورات ویژه‌ای را برای لرستان بگیریم، افزود: امیدواریم وزیر نیرو را متقاعد کنیم که حق آبه لرستان را بدهد.باشگاه خبرنگاران/Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false