×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
دکتر ابراهیمی در نطق ملی و منطقه ای خود؛ قرارمان این نبود..‌‌.


دکتر یحیی ابراهیمی در مجلس شورای اسلامی صدای راستین مردم ایران و لرستان شد.
جز این انتظاری نمی رفت از کسی که در سیزده سالگی بیش از سه سال سینه اش را در برابر دشمنان وطن سپرکرد و جانباز وطن شد. انتظارمی رود صدایش مثل صدای همرزمان شهیدش، به وسعت و گستردگی ایران بزرگ باشد.

دکتر یحیی ابراهیمی از بطن مردم ایران برآمده است و به همین خاطر نطق تاریخی او با پرانرژی ترین واژگان ادبیات سیاسی – اجتماعی ایران ایراد شد.
درهنگام ایراد نطق، نمایندگان مجلس به احترام این صدای آشناسکوت کردند و مردم لرستان بدون شک فرازهای این نطق تاریخی را به خاطر می سپارند:
«…قرارمان این بود که کشوری داشته باشیم مستقل، آزاد و پیرو عدالت علوی که منافع ملی آن، بین ملت به عدالت، برابری و برادری تقسیم شود.
قرارمان این نبود که با این همه منابع امروز یک سوم از جمعیتمان زیر خط فقر باشند. فلاکت ‌زده باشیم و جوانانمان بی‌کار و بی‌انگیزه، ناامید از آینده، مأیوس و سرخورده و پدرانمان در برابر خانواده‌ های خود شرمنده باشند.
ما به همان اندازه که دلمان برای کومه‌های مردم سیستان و بلوچستان می‌سوزد، دلمان برای بچه‌های بدون مدرسه و کپرنشین دلفان و سلسله و سایر مناطق لرستان که هنوز از امکانات اولیه زندگی محرومند می سوزد!!

کجای این قصه عدالت است که استان لرستان سومین استان پرباران کشور با ۱۳میلیارد مترمکعب خروجی آب، و دارا بودن یازده درصد از کل منابع آب‌های سطحی کشور، متأسفانه بیش از ۷۷ درصد اراضی کشاورزی آن دیم باشد. درحالی‌که متوسط اراضی آبی کشور ۴۶ درصد است….»

دکتر ابراهیمی در مجلس یازدهم خوش درخشید ایشان به بهترین لحن روی محوری ترین آسیب های کشورداری یعنی لابیگری های بخشی نگرانه و غیراخلاقی دست گذاشت.

وی گفت: «همه جای ایران سرای من است ما بخشی نگر نیستیم و ایران را برای همه ی ایرانیان می خواهیم اما قرارمان این نبود که سال های سال با بودجه بندی ظالمانه و بخشی نگرانه، مناطقی از کشور را فراموش کنیم و منابع و ثروت کشور را با لابی گری های غیر اخلاقی، به سمت آبادانی مناطقی خاص از کشور هدایت کنیم!..»

فصل مشترک نطق نمایندگان لرستان در مجلس یازدهم که تا کنون موفق به ایراد نطق شده اند می تواند نقطه ی قوت این دوره از نمایندگان مجلس باشد.

تاکید بر «حقابه ی لرستان» که به نظر می رسد همه ی نمایندگان روی آن دست گذاشته اند و دکتر ابراهیمی نیز بر آن تاکید داشتند می تواند مردم را در پیگیری یکی از اصلی ترین مطالبات خود مصمم کند.

آب، امروز نه تنها مایه حیات عادی مردم بلکه برای لرستان حیات اقتصادی و عمرانی و اجتماعی را در پی خواهد آورد.

چطور مردم لرستان که استانشان دارای یازده درصد از منابع آب های سطحی و‌روان کشور است و سالانه دوازده تا سیزده میلیارد مترمکعب آب از استانشان خارج می شود باید ۷۷ درصد از بهترین زمین هایشان دیم باشد؟

نمایندگان محترم مجلس یازدهم اگر همین فصل مشترک را پیگیری بفرمایند و حقابه ی لرستان را تثبیت کنند به نظرم به بخش بزرگی از مطالبات مردم لرستان پاسخ مثبت می دهند و در پی آبی شدن زمین ها و رونق بخش کشاورزی و‌ صنعت مشکلات بسیاری از مردم حل خواهد شد./علی (ع پایدار) گودرزیان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false