×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
رئیس جمهور و سال ۱۴۰۱ ؟ دکتر حسن خسروی مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسائل مدیریت دولتی ایران

با اینکه سال ۱۴۰۰ سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شد، اما با وجود گذشت ۸ ماه از سال، متاسفانه هیچ گونه اتفاق خوشایند ملموسی که منجر به افزایش سطح رفاه عمومی شود رخ نداده است.
اکنون رئیس جمهوری وارد عرصه خدمت به مردم شده که داعیه دارد کاری خواهد کرد کارستان! معمولا فصل پاییز هنگامه جنب و جوش های بودجه ریزی سال بعد است و جناب سید ابراهیم رئیسی چنانچه نتواند در سال اول خدمت خود، خودی نشان دهد، دیگر نخواهد توانست کاری صورت دهد و بدین ترتیب دور دوم ریاست جمهوری را تجربه نخواهد کرد. قبلا هم گفته ام که بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) بدلایل مختلفی؛ سرمایه داران تقریبا همگی همواره در مقابل دولت‌ها قرار داشته اند و از این رو دولت‌های بعد از سال ۱۳۶۸ هیچ گاه نتوانستند در ساماندهی، مدیریت و راهبری اقتصاد و فرهنگ و… توفیق جدی قابل وصفی داشته باشند. بنابراین به جناب سید ابراهیم رئیسی به شدت توصیه می‌شود که با سرمایه دار جماعت در نیفتد! این دقیقا نقطه توفیق کشورهایی نظیر امارات، ترکیه، مالزی، اندونزی، قطر و… بوده است.

جناب رئیس جمهور اگر چه به ظاهر عزم جدی برای خدمت بی منت دارند اما قطعا ایشان نیز نه چاپخانه پول و ارز دارند و نه می‌توانند با دستور و بخشنامه و تنبیه، چرخ اقتصاد به گل نشسته را به حرکتی قابل توجه درآورند!

برای سال ۱۴۰۱ قرار است بودجه ریزی صورت گیرد و این درحالی است که برنامه پنج ساله هفتم توسعه شکل و شمایل قانونی و مصوبی به خود نگرفته و برجام و مذاکرات هم قطعا در این چند ماه باقیمانده از سال معجزه آفرین نخواهند بود و لذا کار رئیس جمهور هم با توجه به انتصاب مدیران جدید که طبیعتا مدتی طول می‌کشد تا بخوبی بر اوضاع کاری مسلط شوند، بسیار سخت خواهد بود. اوضاع نابسامان خصوصی سازی، بورس، ارز، سکه و طلا، گمرک، بانکها، مالیات، نقدینگی، فروش نفت، بیمه ها، صندوقهای بازنشستگی، بدهی ها به بانک مرکزی، قیمت حامل‌های انرژی، یارانه ها، مسکن ملی، اشتغال، ازدواج، مسائل جمعیتی، بلایای طبیعی، ورزش، خشکسالی و در یک کلام؛ وضعیت درآمد سرانه و تولید ناخالص ملی به همراه توجه اکید به ضریب جینی حاکی از آن است که اوضاع و شرایط بسیار حساس و شکننده ای داریم که کوچکترین اشتباه در چند ماه پیش رو، بزرگترین ضربه، فشار و سختی را بر مردم مظلوم، بیش از پیش تحمیل خواهد کرد که دیگر معلوم نیست چه خواهد شد!

بنابراین دلسوزانه پیشنهاد می‌شود:
۱ – به سرعت می بایست؛ ایرانیان دلسوز خارج از کشور که سرمایه بسیار عظیم و پرقدرتی دارند، با عزت و احترام دعوت به وطن شوند تا کمک حال اقتصاد ملی گردند.
۲ – به سرعت می بایست؛ تشکیلات و ساختار دولت مورد بازنگری، مهندسی مجدد و بروز رسانی قرار گیرد.
۳ – به سرعت می‌بایست؛ سازمان‌ها و نهادهای موازی و مشابه کاری در یکدیگر ادغام یا حذف گردند.
۴ – به سرعت می بایست؛ سیاست‌های تشویقی و انگیزشی مناسبی را برای توسعه صنعت توریسم و گردشگری تدوین، ابلاغ و عملیاتی نمود./ انتهای پیام

false
true
false
false
  1. نوروزی

    در روزهای اخیر مشاهده میکنیم که کسی که یک پراید دارد با توجه به افزایش قیمت خوشحال میشود …
    برای رشد کشور نیاز به افزایش سواد هست
    مردم به جای رفع نیازهایشان بیشتر نیاز به افزایش سطح سواد دارند
    مردمی که نمیدانند این افزایش قیمت یعنی فرو رفتن در منجلاب تباهی ،،،فقط میتوان با افزایش دادن سطح سوادشان نجات داد .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false