×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مسئولیت تاریخی نخبگان سلسله و دلفان: مهدی میرزاوند چگنی


روی سخن من با نخبگان و جوانان دلفان و سلسله است. اگر از نگارنده بپرسند مهمترین عامل محرومیت لرستان چیست؟ پس از دو دهه کنشگری، مطالبه گری و در جایگاه روزنامه نگار تحقیقی توسعه ی لرستان، غفلت از بزنگاه های مهم و حیاتی را عامل اصلی محرومیت لرستان دانسته و در این برهه ی حساس انتخاباتی، عدم استفاده از ظرفیت، پتانسیل و توانمندی‌های بالقوه دکتر یحیی ابراهیمی را غفلت از این بزنگاه مهم و حیاتی و پسرفت و عدم توسعه یافتگی سلسله و دلفان می دانم.

روزگاری شمار نخبگان و باسوادان و قلم به دستان در سرزمین ما لرستان قابل شمارش بود. نود درصد مردم ما سواد خواندن و نوشتن نداشتند! نه روزنامه بود، نه تلویزیون، نه رادیو، نه وسایل ارتباط جمعی و جامعه ی ما یک جامعه ی توده وار ارباب و رعیتی بود که گردش اخبار و اطلاعات در آن بستگی به اراده ی کدخدای روستا یا ارباب محل داشت.

امروز در عصر دنیای دیجیتال قصه ی پدران ما و زندگی آنان در جامعه ی سنت زده برای نسل های جدید بی معنی است! چرا که انفجار اطلاعات و ارتقاء سطح سواد و آگاهی مردم، چنان پر گستره شده است که قصه ی واقعی دیروز پدران ما برای نسل امروز قابل پذیرش نیست.

امروز منطقه ی سلسله و دلفان قطب علم و دانش و آگاهی استان لرستان شده است. بسیاری از بازیگران عرصه ی سیاسی استان لرستان و حتی عرصه ی کشور از این منطقه برخاسته اند.

بسیار بعید است که در بزنگاه های تاریخی جمعیت نخبگان این دو منطقه به بهانه های شخصی و گله و شکایت های خانوادگی مسئولیت اجتماعی خود را نصب العین قرار ندهند و به عرصه ورود پیدا نکنند!

نخبگان این دو منطقه به حکم دانایی و آگاهی نباید خیر عمومی را زیر پا بگذارند و نسبت به سرنوشت فرزندانشان بی تفاوت بمانند. به باور من دکتر یحیی ابراهیمی شان و منزلت نمایندگی این قطعه از جغرافیای ایران را ارتقاء بخشید و این رخداد برای نخبگان آن دو منطقه کافیست تا امروز به شکل روشن و شفاف نام ایشان را صدا بزنند!

در دو قطبی ابراهیمی- محمدی از آن روی که در یک قطب مردی تحصیلکرده با مدرک فوق تخصص بیماری های قلب و عروق ایستاده، جای درنگی برای هیچکس نمانده است. پزشکی حاذق که در دور گذشته لیاقت و شایستگی خود را به عنوان نماینده ای در تراز ملی به همگان از جمله هم استانی های عزیز و مردم سلسله و دلفان نشان داد.

اگر دکتر ابراهیمی در کمیسیون بهداشت مجلس نبود امروز به شهادت کارشناسان، در دستگاه بهداشت و سلامت استان لرستان مدرنترین و مجهزترین تجهیزات پزشکی وجود نداشت.

دکتر ابراهیمی نه تنها برای دلفان و سلسله بلکه در کمیسیون سلامت و بهداشت مجلس به سایر نمایندگان لرستان در تجهیز بیمارستان های استان کمک کرده است. او اکنون یک چهره ی ملی و استانی و فرامنطقه ای است.

انتظار می رود در روزهای باقی مانده که سیل هواداران دکتر ابراهیمی موج آفرین شده است، نخبگان و اهالی رسانه و صاحب نفوذان بر اساس عمل به تعهد و مسئولیت اجتماعی و به احترام دانش، کارکردِ خوب و دلسوزی این پزشک حاذق و نماینده ی لایق و همچنین برای جلوگیری پسروی جامعه، نام دکتر یحیی ابراهیمی را رساتر از گذشته تکرار کنند!

در دو قطبی ابراهیمی- محمدی، بدون شک خیر عمومی در انتخاب ابراهیمی نهفته است و اگر نخبگان پا به میدان بگذاران همچنان که بسیاری از آنان با صدور بیانیه و ایراد سخنرانی و اعلام حمایت آشکار، به میدان آمده اند، کار بسیار آسان و افتخار آمیز تمام می شود!

در خاتمه خدمت مردم فهیم و عزیز سلسله و دلفان عرض می نمایم؛ محرومیت امروز لرستان نتیجه ی غفلت از بزنگاه های حساس و تاثیرگذار است و دکتر ابراهیمی برای مردم سلسله و دلفان، همان بزنگاه حساس در مسیر توسعه محسوب می شود. امیدواریم در این روزها و این ساعات حیاتی به گونه ای عمل نمائید که حداقل فردا روز به فرزندانتان پاسخگو باشید./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false