×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و اهل قلم با استاندار لرستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان عصر امروز دوشنبه ۸ آذر ماه، نشست هم اندیشی اصحاب رسانه و اهل قلم با استاندار لرستان در محل سالن اجتماعات شماره دو استانداری تشکیل گردید و تعدادی از مدیران و نمایندگان رسانه و اهل قلم استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

دکتر زیویار نیز در پایان این نشست به جمع بندی و ارائه پاسخ لازم به خبرنگاران و اهالی رسانه پرداخت.
وی با اشاره به موضوع آب استان اظهار داشت: لرستان بیش از ۱۰ میلیارد متر مکعب روان آب، سرچشمه و آب تولیدی دارد که ۱.۲ درصد آن را مصرف می کند، اما برخی از استان‌های دیگر با نصف میزان روان آب های لرستان، تقریبا ۲ برابر این استان مصرف آب دارند.

وی گفت: یکی از مفاهیم اساسی توسعه در لرستان آب است که از سهم خودمان استفاده کافی نمی‌کنیم. بنابراین اگر سدهای در حال احداث این استان تکمیل شوند یک میلیارد متر مکعب به ذخیره آبی لرستان اضافه خواهد شد و تا ۲۰ سال آینده مشکلی نخواهیم داشت.

استاندار لرستان اظهار داشت: ظرفیت سد معشوره بیش از یک میلیارد متر مکعب است که برای تکمیل آن ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. همچنین ظرفیت سد بختیاری بیش از پنج میلیارد مترمکعب می باشد که برای تکمیل آن به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

زیویار گفت: لازم است برخی از پروژه‌ها نیمه تمام تکمیل شوند چون تکمیل پروژه های نیمه تمام و توسعه راهها، آزاد راهها، فرودگاه و راه آهن در استان موجب رونق صنعت گردشگری می شود. وی گفت: سفر هیات دولت به لرستان فرصت مناسبی برای توسعه و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان است‌.

مدیر پایگاه خبری تحلیلی پژواک لرستان نیز به نمایندگی از پایگاه های خبری استان به بیان دیدگاه خود پرداخت. متن کامل سخنان وی به شرح ذیل است:

عرض سلام و احترام خدمت استاندار محترم جناب آقای دکتر زیویار، مدیران و نمایندگان محترم خبرگزاریها، روزنامه ها، هفته نامه ها، پایگاههای خبری و سایر عزیزان حاضر در جلسه و عرض تبریک بابت انتصاب شایسته برادر جهان آرا و تقدیر و تشکر از ایشان بابت تشکیل این جلسه:

کیوان رباطی هستم مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری پژواک لرستان: بنده دو پیشنهاد یا انتظار دارم که فکر می کنم با پیگیری مجدانه و تحقق این دو موضوع بخش بزرگی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی استان مرتفع خواهد شد.

۱- تخصیص حق آبه
۲- توسعه گردشگری

۱-همانطوری که مستحضرید توسعه کشاورزی و مکانیزه کردن آن نیاز به آب دارد و متاسفانه با وجود منابع آبی رو زمینی و زیر زمینی فراوان و استعداد این سرزمین جهت تولید محصولات مختلف زراعی و باغی، این مهم محقق نشده و تا کنون مسکوت و یا نیمه تمام مانده است! لذا با توجه به بحرانهای اجتماعی ناشی از کمبود آب در مناطق کویری و زاگرس، مطالبه اصلی مردم استان خصوصا کشاورزان زحمت کش ما احداث و تکمیل سدهای مورد نیاز و نیمه کاره و تخصیص آب کافی به منظور استفاده کشاورزی و شرب است. لذا بایستی از تمام ظرفیت های مادی و معنوی موجود از جمله ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان ها، رسانه های ملی و استانی و احزاب و گروههای مختلف سیاسی برای این مهم استفاده نمود.

۲- دومین پیشنهاد و انتظار اینست که حضرتعالی به عنوان مدیر ارشد و تصمیم گیرنده نهایی در استان، تمام انرژی، وقت و توان خود و مجموعه مدیریت استان را صرف رشد و توسعه گردشگری با ایجاد زیرساخت های لازم از قبیل توسعه راه ها و جاده ها و امکانات رفاهی از محل منابع مالی دولتی و جذب سرمایه های بخش خصوصی نمایید. چرا که استان لرستان سرزمین گلهای شقایق و مفرغ را می توان از نظر طبیعت، پایتخت طبیعت ایران و از نظر آثار تاریخی و میراث فرهنگی یکی از استانهای برتر کشور دانست.

وجود چشمه ساران زیبایی چون کهمان، گرداب و گلستان، رودخانه های متعددی چون سزار، سیمره و کشکان، کوه ها و ارتفاعات زیبایی چون اشترانکوه، هشتاد پهلو و سفیدکوه، دریاچه های قشنگی چون گهر، کیو و تالاب های پلدختر، آبشارهای بی نظیری چون بیشه، نوژیان، وارک، شوی و آب سفید و آثار تاریخی بی همتایی چون قلعه فلک الافلاک، سنگ نوشته، مناره آجری و پل های متعدد و زیبایی چون پل شکسته، کشکان، گاومیشان و پلدختر، غارهای تاریخی و زیبایی مانند غار کلدر به عنوان اولین سکونتگاه بشر، غار میرملاس، غار دوشه و غار کوگان و صدها اثر دیگر مانند مجسمه ها، مفرغ ها، سفالها و ظروف زیبا با طرح ها و نقوش قشنگ در موزه های داخلی و خارجی در استان لرستان:

موید این واقعیت است که با همت و تلاش حضرتعالی و مجموعه مدیریت استان و محوریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، لرستان به یکی از اقطاب بزرگ و وصف ناشدنی گردشگری ایران و جهان تبدیل خواهد شد و از عواید و برکات صنعت گردشگری، یک بار برای همیشه مشکل بیکاری استان که سر منشاء تمام کجرویها و ناهنجاریهای اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، خودکشی، سرقت، قتل، سوء رفتار و غیره از استان لرستان رخت بر بسته و در آینده ای نزدیک به عنوان یکی از استانهای توسعه یافته با مردمی مهربان و مهمان نواز در کشور مطرح خواهد شد .چرا که امروزه صنعت گردشگری از صنعت نفت و سایر صنایع، پرسود تر، بی زیان تر و دارای ارزش افزوده بالاتر است.

لذا به عنوان یک شهروند که از دور نظاره گر مسائل و مشکلات مردم و از طرفی عملکرد دولت ها و مسئولین هستم، استان لرستان راهی جز توسعه کشاورزی و گردشگری ندارد. امیدوارم با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که در استان وجود دارد در طول مدیریت و خدمتتان از طریق اخذ تخصیص آب و توسعه زیرساخت های گردشگری شاهد تحولی شگرف از نظر اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در استان باشیم./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false