×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
همتی سلیمانی می‌خواهد تا چراغ کوی حاج قاسم در نورآباد روشن شود


یکی از معضلات اساسی شهرستان دلفان مخصوصاً شهر نورآباد؛ مشکل مسکن است. شهر نورآباد یکی از گران‌ترین شهرهای استان لرستان و غرب کشور در حوزه مسکن به حساب می‌آید و بالا بودن نرخ اجاره بهای مسکن، مشکلات فراوانی را برای مردم این شهرستان رقم زده است.

بی شک ریشه گرانی‌های حوزه مسکن در شهر نورآباد برمی‌گردد به کمبود مسکن در این شهر توسعه نیافته که به عنوان پنجمین شهرستان محروم کشور، محروم‌ ترین شهرستان استان لرستان هم محسوب می‌شود.

خواسته به حق بیش از ۱۰۰۰ نفر ذی نفعان کوی سردار حاج قاسم سلیمانی شهر نورآباد دلفان، تسریع در اجرای نقشه‌کشی و معابر این منطقه است که پتانسیل خانه‌دار کردن میانگین ۴ تا ۶ هزار نفر مردم محروم دلفانی را داشته و یک گام بلند در مسیر توسعه شهری نورآباد و حل معضلات حوزه مسکن این شهرستان به حساب می‌آید.

تجربه نشان داده است که در شهر نورآباد به محض تفکیک اراضی مسکونی در یک منطقه، ظرف کمتر از ۱۰ سال مالکین نسبت به ساخت و ساز بیش از ۹۰ درصد از منطقه تفکیک شده مبادرت می‌کنند؛ بنابراین اجابت خواسته مالکان و خریداران کوی حاج قاسم سلیمانی شهر نورآباد می‌تواند تا حدودی از بار کمبود مسکن این شهرستان بکاهد.

چشم امید مردم محروم دلفان به همت مسئولین محترم؛ استاندار لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار، شهردار و اعضاء شورای شهر نورآباد است تا با همتی سلیمانی، چراغ کوی حاج قاسم سلیمانی نورآباد را پیش از ورود موج سرما و تعطیلی امور اجرایی شهرستان سردسیر دلفان روشن کرده و به مطالبه ۱۷ ساله این مطالبه‌گران محترم پاسخی مثبت و در شان نظام اسلامی ایران بدهند.

علیرغم موانع نه چندان بازدارنده‌ای که در مسیر حل این مشکل وجود دارد، هیچ دلیلی جز نامهربانی و کم لطفی نسبت به مردم نمی‌تواند مانع از آن شود که مسئولین محترم گره کور این معضل شهرستان دلفان را تا اواسط مهر ماه جاری باز نکرده و کام این مردم رنجور از فقر و بی‌خانمانی را با عملکرد جهادی خویش شیرین نکنند.

افق دلفان ضمن ابلاغ ناخرسندی نمایندگان این اراضی نسبت به برخورد سرد فرماندار دلفان با آن‌ها، از استاندار محترم لرستان انتظار دارد که با نگاه ویژه به این مطالبه به حق مردم دلفان، دستورات لازم را مبنی بر تسریع در اجرای نقشه و معابر کوی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نورآباد ابلاغ فرمایند./ افق دلفان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false