×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
واکسن (Covid-19) شروع آزمایشات و پنج سوال اساسی: نیچر، ۱۸ مارس۲۰۲۰  ترجمه و تنظیم حجت اسدی

برخی از کارشناسان هشدار می دهند که آزمایش سریع می تواند پیامد های خطرناکی را در پی داشته باشد.

 با اپیدمی شدن کرونا ویروس تلاش برای ساخت واکسن(Covid-19) با سرعت پراکنده در حال حرکت است. این هفته، نخستین داوطلب از دهها داوطلب سالم از اهالی سیاتل، در واشنگتن در یک آزمایش ایمنی در مرحله اول (Covid-19) را دریافت کرد این طرح توسط دولت فدرال ایالات متحده حمایت می شود. آزمایش های ایمنی مشابه ی سایر واکسن های نیز به زودی آغاز می شود.

حتی هنگامی که آزمایشات “اول در انسان” در حال انجام هستند، سؤالات کلیدی در مورد چگونگی مبارزه با سیستم ایمنی بدن با ویروس و چگونگی پاسخ ایمنی مشابه با یک واکسن، بی پاسخ مانده است. پاسخ ها ممکن است به زودی از مطالعات مربوط به افراد آلوده و مدل های حیوانات حاصل شود، اما برخی از محققان می گویند که کمبود اطلاعات نباید باعث شود تا کارشناسان از آغاز آزمایشات ایمنی در افراد جلوگیری کنند. برخی دیگر نگران این هستند که اگر داوطلبان واکسن که در یک برنامه شتاب رها شده اند ، ناکارآمد یا از آن بدتر، ناامن باشند، می تواند محققان را به ابتدای طرح بفرستد و باعث به تأخیر افتادن پیشرفتها برای تولید واکسن موثر شود.

برخی از سؤالات مهم از دانشمندانی که امیدوار به تولید واکسن(Covid-19) هستند:

۱-آیا مردم دچار مصونیت می شوند؟
واکسن ها به شخص کمک می کنند بدون اینکه اولاً در معرض پاتوژن قرار گیرد، پاسخ ایمنی در برابر عفونت ایجاد کند. مطالعات مربوط به ویروسهای دیگر ، مانند چهار مورد که باعث برخی از سرماخوردگی ها می شود، بیشتر محققان را به این فرض سوق می دهد که افرادی که از عفونت SARS-CoV-2 بهبود یافته اند، برای مدت زمانی از عفونت مجدد محافظت می شوند. مایکل دیاموند، ایمونولوژیست ویروسی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، میسوری می گوید ، اما این فرض باید با شواهد پشتیبان گرفته شود. “ما درباره ایمنی این ویروس چیزهای زیادی نمی دانیم.”

۲-چگونه بدانیم احتمالاً واکسن کار می کند؟ واکسن ها به شخص کمک می کنند بدون اینکه اولاً در معرض پاتوژن قرار بگیرند، ایمنی در برابر عفونت ایجاد کنند. مطالعات مربوط به ویروسهای، مانند چهار مورد که باعث برخی از سرماخوردگی ها می شود، بیشتر محققان را به این فرض سوق می دهد که افرادی که از عفونت SARS-CoV-2 بهبود یافته اند، برای مدت زمانی از عفونت مجدد محافظت می شوند. مایکل دیاموند,ایمونولوژیست ویروسی در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس ، میسوری می گوید ، اما این فرض باید با شواهد پشتیبان گرفته شود. “ما درباره ایمنی(Covid-19) چیزهای زیادی نمی دانیم.

۳-واکسن از امنیت برخوردار است؟
واکسن ازآنجا که به تعداد زیادی از افراد سالم زده می شود معمولاً نوعی بالاتر از ایمنی نسبت به داروها تجویز شده برای افرادی که قبلاً بیمار هستند، دارند.
 
۴-اگر انسان دچار مصونیت شود، چه مدت دوام دارد؟ استنلی پرلمن، متخصص عروق جراحی در دانشگاه آیووا در شهر آیووا می گوید؛ حتی افرادی که آنتی بادی بالایی در برابر این ویروس ها دارند هنوز می توانند آلوده شوند.

۵-چگونه بدانیم احتمالاً واکسن کار می کند؟ به طور معمول، واکسن ها پس از انجام آزمایشات برای ایمنی و اثربخشی حیوانات، به آزمایشات انسانی می روند. اما واکسن مدرن و دیگری که توسط Inovio Pharmaceuticals در Plymouth جلسه ، پنسیلوانیا تولید می شود، همزمان با آزمایشات مرحله ۱ انسانی در حیوانات آزمایش می شوند. Inovio قصد دارد اولین آزمایش انسانی خود را در ماه آوریل آغاز میکند.

۶-در صورت پاسخ مثبت ایمنی باید به دنبال توسعه دهندگان واکسن باشند؟
 واکسن مدرن از یک مولکول RNA تشکیل شده است. مانند بسیاری از واکسن های دیگر SARS-CoV-2 که در حال توسعه هستند، این برنامه برای آموزش سیستم ایمنی بدن ساخته شده است تا آنتی بادی هایی را تولید کند که پروتئین m را که ویروس برای ورود به سلول های انسانی استفاده می کند، بشناسد و مسدود کند./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false