×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اجرای طرح بازتوانی روحی و روانی سیل‌زدگان لرستان



سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان بر لزوم تجربه‌نگاری سیل و استفاده در بحران‌های بعدی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان، قاسم ولی‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به دستور رئیس جمهور و ابلاغیه به وزیر کشور مبنی بر تشکیل قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: این قرارگاه در استان‌ها نیز به ریاست استاندار در قالب کمیته‌های شش‌گانه تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی این قرارگاه بحث جوانان است، افزود: بازتوانی روحی و روانی آسیب دیدگان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری بهزیستی و ورزش و جوانان در حال بررسی و انجام است.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری با اشاره به اینکه موضوع استمهال وام‌های ازدواج مناطق سیل‌زده باید در کمیته پیگیری مصوبات و اقتصادی پیگیری شود، بیان کرد: افزایش سطح مهارت سیل‌زدگان در دستور کار است و در همین راستا می‌توان به اقداماتی از جمله تهیه جدول فعالیت و خدمات دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت دانشگاه دانشگاهی و دیگر مراکز آموزشی و تسهیل‌گری در مناطق آسیب‌دیده اشاره کرد.

وی خبر داد: به زودی نمایشگاه خدمات دستگاه‌های اجرایی در بحث بحران برپا خواهد شد.

ولی‌زاده تجربه نگاری و استفاده از آن در بحران‌های بعدی را بسیار مفید دانست و تصریح کرد: تجربه‌نگاری فردی، جمعی و دستگاه‌ها باید دسته بندی، مستند سازی و انتشار داده شود.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری بیان کرد: در توزیع کالاهای سرمایه‌ای و ضروری که توسط دستگاه‌ها برای افراد تحت پوشش خود صورت می‌گیرد به منظور جلوگیری از بحران‌های مطالبه‌گری باید هدفمند و با هماهنگی بنیاد مسکن انجام شود.

وی افزود: اولویت باید به اشخاصی داده شود که آسیب دیده و در بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده باشند.

ولی‌زاده تاکید کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در مناطق آسیب دیده بسیار مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه با اعتباری که به آموزش و پرورش اختصاص داده شده باید اقدامات مناسبی انجام دهد./ انتهای پیام

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false