×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
پکن ادعای انتشار ویروس کرونا از آزمایشگاه را رد کرد


به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان/ چین اتهامات بی اساس درباره انتقال ویروس کرونا به بیرون از آزمایشگاه را با اتهامات دروغین آمریکا درباره وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق مقایسه کرد.
 
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت چین در آمریکا آنچه را که اتهامات بی اساس درباره انتقال ویروس کرونا به بیرون از آزمایشگاه خواند، محکوم و آن را با اتهامات دروغین درباره وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق مقایسه کرد.

در اواخر ماه مه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به مقامات اطلاعاتی این کشور دستور داد درباره بررسی مجدد منبع ویروس کرونا گزارشی تهیه کنند. وی گفت جامعه اطلاعاتی آمریکا بر سر دو منبع اصلی این ویروس دچار اختلاف نظر شده است. مشخص نیست این ویروس از یک حیوان به انسان منتقل یا بر اثر یک اتفاق از آزمایشگاه به بیرون منتقل شده است.

نهاد اطلاعاتی انگلیس هم این احتمال را که ویروس کرونا از یک آزمایشگاه به بیرون منتقل شده باشد، رد نمی‌کند.

پکن در واکنش به این موضوع اعلام کرد، دانشمندان و نه سرویس‌های جاسوسی باید به دنبال یافتن مبدا اصلی انتشار ویروس کرونا باشند.

لیو پنگیو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا، گفت، یافتن مبدا انتشار ویروس کووید- ۱۹ یک موضوع علمی است و دانشمندان سراسر جهان باید با همکاری هم برای یافتن منشاء آن تلاش کنند و این موضوع نباید سیاسی شود. هر نتیجه گیری باید مطابق با رویه‌های سازمان جهانی بهداشت باشد و از روش‌های علم محور پیروی کند.Mr

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false