×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان لرستان

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ، مدیر کل نوسازی مدارس استان, رئیس دانشگاه فرهنگیان, شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای شهرستان ها و مناطق استان چهارمین گردهمایی مدیران آموزش و پرورش لرستان در منطقه پاپی (راه آهن) برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری پژواک لرستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان روز سه شنبه ۱۴ آبان چهارمین گردهمایی مدیران آموزش و پرورش لرستان با میزبانی منطقه پاپی (راه آهن) در ایستگاه بیشه لرستان برگزار شد .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و همچنین تبریک به مناسبت آغاز امامت
حضرت ولی عصر (عج) گفت: از مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان لرستان انتظار داریم که باتوجه به تهیه و تدوین برنامه عملیاتی مبتنی بر سند تحول بنیادین با برش استانی و شهرستان و مناطق و شناسایی فرصت ها,تهدیدها و نقاط قوت و ضعف موفق تر از گذشته عمل کنند .

دکتر رضا زینی وند مقدم بر ضرورت طرح مسائل آموزشی و تربیتی و برنامه های در دست اقدام در جلسه شورای آپ شهرستان و مناطق و رویکرد تمام جلسات و شوراها به سمت اهداف و برنامه های تعلیم و تربیت و جنبه علمی بخشیدن به آنها تاکید کرد و گفت برگزاری این اجلاس به منظور ترویج تفکر سیستمی و بالابردن افق دید مدیران و تدوین سیاستها و برنامه های کاری یک سال تحصیلی آپ استان باهدف گذاری و تقویم زمانبندی مشخص می باشد .

وی آموزش و پرورش را با حدود یک میلیون جمعیت معلم و نیروی انسانی و با حدود ۱۵ میلیون دانش آموز یک خانواده بزرگ در جامعه نامید که به عنوان با سرمایه ترین و قدرتمند ترین نهاد اجتماعی می‌تواند جامعه را متاثر کند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با مهم خواندن روند و محصول آموزش و پرورش گفت همه ما به عنوان مدیران این دستگاه مسئولیت داریم تا به عنوان رهبران آموزشی تربیت فرزندان این مرز و بوم را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم زیرا سعادت یا شقاوت نسل آینده و توسعه و تعالی کشور حاصل برنامه ، اندیشه, فکر و نگرش ماست و کارخانه آدم سازی جامعه در اختیار ماست که محصول و نتیجه کار و تلاش ما تربیت انسان کامل است .

زینی وند مقدم مدیران و روسای آموزش و پرورش را به ایجاد نشاط و امید در مدارس و پویایی و برنامه محوری دعوت کرد و گفت: به این منظور لازم است در معلمان و دانش‌آموزان ایجاد رغبت کرده تا اعتماد آنان نسبت به برنامه هاجلب شود .

دکترزینی وند مقدم صداقت و درستی درگفتار و عمل، شایستگی‌، و فاداری به سازمان و برنامه ها و اهداف ماموریتهای آن، رعایت عدالت و دوری از تبعیض , ثبات و استقلال رای را از شرایط لازم برای جلب اعتماد عمومی جامعه ویک سازمان عنوان کردو گفت این نوع رهبری هوشمندانه مبتنی براین اصول موجب ” رفتار شهروندی سازمانی ” و درنهایت تقویت احساس رضایتمندی و تعلق خاطر بیشتر افراد به سازمان می شود و کارکنان و شرکای ما را ترغیب می کند فراتر از وظیفه سازمانی خدمت کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با مهم خواندن معلم ، دانش آموز و کلاس درس گفت: هیچ چیز مهمتر از مدرسه و دانش آموز نیست زیرا فلسفه وجود همه ما مدرسه ودانش آموزان هستتند و حاصل کار ما در مدرسه و شخصیت و هویت دانش آموز تجلی می یابد لذا مدیران لازم است تمام وقت خود را روی برنامه های سازمانی و خروجی آن در مدرسه صرف کنند و پیگیر اجرای فرایند این برنامه‌ها و نتیجه بخش بودن آنها باشند و حتماً از مدارس دوره های تحصیلی مختلف به صورت مستمر بازدید و حضور داشته باشند .

زینی وند مقدم با تاکید بر لزوم ساماندهی عادلانه نیروی انسانی و توزیع امکانات در استان لرستان گفت : بزرگترین سرمایه ما نیروی انسانی است و از توزیع نامتوازن نیروی انسانی وتوزیع غیر عادلانه فضای آموزشی و ورزشی و تجهیزات در شهرستانها و مناطق استان لرستان که مربوط به سالهای گذشته است رنج می بریم و بنده از آغاز مسئولیتم در استان تاکنون باهمکاری همکارانم سعی کرده ایم بر اساس عدالت و سامانه های بکفا و سناد که تعیین کننده جمعیت دانش آموزی و نیروی انسانی آپ و شرایط شهرستان و مناطق است, نسبت به تامین نیروی انسانی و توزیع و تجهیز فضاها، متناسب با نیاز شهرستانها و مناطق عمل کنیم .

مقام عالی آموزش و پرورش لرستان گفت رویکرد ما رویکرد عدالت محوری ، قانونمندی و پاسخگویی شفاف مبتنی بر قانون و رسالت ماموریتهای سازمان به مردم است و حق نداریم برای حفظ جایگاه خود و قانع کردن لحظه ای مردم به آنان دروغ بگوئیم یا از فرصت های سازمانی و جایگاهی که داریم به نفع خود,گروه یا ایل و طایفه خودمان سوءاستفاده نماییم .آنچه امروز به عنوان بی نظمی یا سردرگمی مردم مشاهده می شود ،حاصل عدم توجه به قانون و عدم پاسخگویی صریح و شفاف به مردم و ارباب رجوع درگذشته بوده است .

وی تصریح کرد مدیری که قانون را دور بزند و از اجرای قانون شانه خالی کند و توپ را به زمین دیگران بیاندازد هم به سازمانش و هم به مردم خیانت کرده است . بنابر این لازم است همه ما در چهارچوب قانون عمل کنیم و درچارچوب قانون و خیر و صلاح سازمان و مردم آنان را آگاه کنیم. چرا که خیر و صلاح استان در گرو این امر است .

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این که نگاه ما باید عادلانه و فارغ از جریان و جناح سیاسی که به آن تعلق داریم باشد گفت: هرکدام ازما قطعا دارای گرایش سیاسی خاصی است و هرکدام از ما به یک جریان و تفکر سیاسی خاص شاید وابستگی داشته باشد اما در مسند اجرا نباید گرایش سیاسی و جناحی خود را دخالت بدهیم و جهت گیری ما در اجرا و عمل بیانگر این وابستگیهای جناحی, باندی و طایفه ای باشد زیرا ما مدیر نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید و خدمتگزار همه مردم با هر سلیقه و گرایشی هستیم و مدیون فرزندان و دلبندان مردمیم که به بعنوان امانت به ما سپرده شده اند. لذا همه به عنوان مسئول تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم, بایستی در چارچوب خط مشیهای نظام و برنامه های دولت عمل نماییم و گرفتار حرفهای پوپولیستی و حاشیه ای و مطامع گروه ها و افراد وجناحها نشویم. بنابر همین قاعده بنده دنبال استقلال و عزت آموزش و پرورش و پرداختن به رسالت حرفه ای دستگاه تعلیم و تربیت هستم و ازهمه همکارانم نیز انتظار دارم به این استراتژی قانون مداری و خدمتگزاری عدالت محور که افتخار ماست و باعث احقاق حق مردم و حقوق شهروندی و رفع تبعیض می شود پایبند باشند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان نیزدر جمع مدیران آموزش و پرورش استان ضمن گفتگو و بررسی مشکلات شهرستانها و مناطق بر پرهیز از بخشی نگری مدیران و ارائه آمار و اطلاعات دقیق تاکیدکرد و گفت : به منظور تسریع در روند نوسازی و تجهیز مدارس لازم است آمار و اطلاعات بصورت صحیح و دقیق و در اسرع وقت توسط مدیران به اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان ارسال شود.
در این گردهمایی همه روسای شهرستان و مناطق ضمن بیان مشکلات وتنگناهای شهرستان و منطقه گزارشی از فعالیتهای خود ارائه کردند و هرکدام ازاعضای شورای معاونین اداره کل نیز به بیان برنامه ها و انتظارات حوزه کاری خود از مناطق و شهرستانها پرداختند./انتهای پیام

false
true
false
false
  1. کریم زارعی

    بفرماییدگردشگری مدیران مناطق.
    مرکز بخش پاپی واداره منطقه پاپی سپیددشت هست نه بیشه .ازاین گردش های بی مورد چیزی حاصل نخواهد شد در آ. پ

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false