×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
بد اخلاقی های انتخاباتی مردم را دلسرد می کند: اصغر دولتشاه / فعال سیاسی اصلاح طلب


عرصه انتخابات عرصه رقابت و عرصه ای برای بیان توانمندی ها، برنامه ها و رویکردهاست. متاسفانه این عرصه به واسطه تقابل هایی تشدید شده و اختلافاتی که از مرز بندی های سیاسی به دشمنی ها، کدورت ها و تقابل ها رسیده است، بستری برای بد اخلاقی ها، تخریب ها و تهمت هایی است که اقلیتی تندرو برای حذف رقیب و پیشبرد امور خود در دستور کار قرار داده اند.

موضوع خیلی واضح است، تندروها نمی خواهند و نمی پسندند در یک بازی دموکراتیک مشارکت کرده و شکست بخورند و همواره ثابت کرده اند قاعده بازی را به جا نمی آورند و به اصطلاح زیر میز بازی می زنند و این تخریب ها، تهمت ها و سیاست های تخریبی که برای حذف رقیب در دستور کار قرار داده اند ناشی از همین سیاست اساسی است که نه بازی را قبول دارند و نه به قاعده بازی پای بند هستند.

از آنجا که بی اخلاقی های انتخاباتی سطح اعتماد جامعه را هدف قرار می گیرد، نمی توان انتظار داشت در رقابتی که ما آنرا مهم ترین انتخابات در سطح ملی قلمداد می کنیم و ادعا داریم مشارکت مردم در این انتخابات مهم تر از نتیجه آن است، مردم بیایند و آن گونه که می گوئیم،ادعا داریم و باور داریم، مشارکت کنند!

بین ادعا و عمل فاصله است و این فاصله معنا دار بین ادعای مشارکت مردم و مهم تر از آن نتیجه ی انتخابات و واقعیت موجود، قابل لمس است. از آنجا که تهمت ها و تخریب های ناجوانمردانه جای برنامه محوری را گرفته است، تردیدی وجود ندارد که نشاط سیاسی و اعتماد عمومی محقق نمی شود. زیرا مشروعیت نظام سیاسی در گروی مشارکت مردم است و عده ای در داخل بر خلاف این مسیر صرفا به دنبال حذف رقیب و پیروزی در انتخابات هستند و این دو نافی مشارکت مردم خواهد بود./ بلوطستان

false
true
false
false

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false